Листоноші Прикарпаття долають горами десятки кілометрів

Тарас Возняк, начальник ЦПЗ №2 Івано-Франківської дирекції УДППЗ «Укрпошта» (Калуш), все життя працює в системі поштового зв’язку. Пройшовши усі кар’єрні сходинки, досконало знає ритм життя своїх колег. А трудитися поштовикам у гірських районах, ой, як нелегко.

Тарас ВОЗНЯК

Тарас ВОЗНЯК

– Цех №2 охоплює аж три адміністративні райони: Рожнятівський, Долинський, Калуський, два міста – Калуш та Болехів. Ми обслуговуємо 168 населених пунктів, маємо 99 відділень зв’язку. У системі працює понад 500 людей, половина з яких – листоноші, – розповідає Тарас Юрійович. – Проживає на території, де ми працюємо, 300 тисяч населення. Оскільки край гірський, то робота поштовиків ускладнюється. Особливо, коли дощить чи сніжить. Але наші листоноші за будь-якої погоди доходять до клієнтів, за що я їм дуже вдячний. Особливо їхня допомога потрібна людям похилого віку та з обмеженими можливостями. Листоношам доводиться долати до 20 кілометрів, щоб донести періодику чи якийсь товар. Хоч усі вони забезпечені велосипедами, але не завжди ними можна проїхати нашими дорогами. Тож ще раз наголошую, що це люди, які самовіддано працюють, їхня робота пов’язана з підвищеною небезпекою. Колись хотіли роботу листоноші прирівняти до державного службовця (і це було б справедливо). Адже у деяких населених пунктах ми не можемо знайти людину на цю посаду.

– А скільки послуг надають поштовики?

– Їх з кожним роком стає більше. Сьогодні на пошті населення може отримати 50 видів послуг. Наприклад, заплатити комунальні платежі, звернутися із заявою до державних інстанцій. Це означає, що людині не потрібно їхати в управління праці та соцзахисту, пенсійний фонд, а вона у нас може заповнити заяву на певний вид допомоги і цінним листом відправити в управління. А потім отримати відповідь. Водночас вводяться нові послуги, які дуже потрібні. Скажімо, на пошті можна оформити страхові договори, отримати споживчий кредит (працюємо з банками), заплатити за вивіз сміття, воду, тепло, кабельне телебачення чи Інтернет, поповнити рахунки на мобільний телефон… Тобто кількість, а разом з тим якість послуг зростає. Спостерігається позитивна динаміка за всіма показниками. А це радує. Тобто ми працюємо ефективно.

– А як же з передплатою?

– Уже три роки поспіль вона зростає: з 98 тисяч примірників газет і журналів аж до 110 тисяч. Для листонош це важка робота, адже потрібно читачеві донести, що нового з’являється на газетному ринку. Наприклад, знають наші люди і про тижневик «Вісник+К». Я й сам читач волинського видання. Користується попитом журнал «Люди і долі». Думаю, що читачів у нього додасться, бо історії публікуються без конкретної географії.

– Тож я ще раз хочу подякувати нашим працівникам за їхню роботу. Багатьом жіночкам-листоношам селяни кажуть: «Ти для мене, як дочка…» Адже саме вони доходять у найвіддаленіші куточки населених пунктів. І якщо там живе хоч одна людина, яка користується послугами пошти, ми її будемо обслуговувати, – запевнив Тарас Юрійович. – Тож і працівникам пошти, і нашим клієнтам бажаю здоров’я, душевної радості та достатку!

Марія ДУБУК,

Івано-Франківська область

Фото автора

 

  •  
Comments:

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>