Маяківські інтернатівці підкорюють зарубіжні вузи

Як провінційну сільську школу перетворити на успішний і респектабельний навчальний заклад – знає директор Маяківського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів – лінгвістичний ліцей» Євген Возняк. Наша розмова з керівником про секрети успіху, здібних сільських дітей та вивчення іноземних мов.

– Євгене Михайловичу, минулого року ваша школа відзначила ювілей – 50-річчя з дня заснування. Із закладу для знедолених і обділених діток вона перетворилася в один із найкращих навчальних закладів не лише Волині, але й України.

– Наш навчальний заклад створювався як школа-інтернат. В селі, яке тоді називалося Княгинінок (нині – Маяки) Луцького району 12 квітня 1961 року відкрили нову школу, розраховану на 300 учнів. Це було приурочено до польоту першої людини в космос. Я працюю директором з січня 1985 року. Тоді в державі розпочалася горбачовська перебудова, і ми взялися ремонтувати і перебудовувати свій навчальний заклад. Поступово формувався колектив. Головний наш критерій – професіоналізм. У кризові 1990-ті розраховувалися висококваліфіковані спеціалісти – вчителі іноземної мови, які їхали на роботу за кордон. Тепер стараємося брати своїх випускників, які закінчили університети. Ще один важливий чинник у нашій роботі – потрібно любити дітей. Тому випадкові люди у нас не затримуються. Нині це дійсно професійний і згуртований колектив, який нараховує 123 працівники, серед них 75 педагогів.

– Минуло 20 років, як розпочали поглиблене вивчення іноземних мов. Серед сільських шкіл Волині ви були одними з найперших.

– Ми хотіли йти в ногу з часом, навіть трішки випередити його. Тому у 1991 році відкрили спеціалізовані класи гуманітарного профілю з поглибленим вивченням іноземних мов (англійської та німецької) у 9-11 класах. Це зараз нас знають далеко за межами області. А коли розпочинали перший набір, то я їздив по районах і запрошував здібних сільських діток у лінгвістичні класи. Розклеювали оголошення – і таки набрали 43 учні. Тепер у нас конкурсний відбір. Головне завдання – підтримка здібних і обдарованих дітей із сільської місцевості.

– Про ефективність та результативність навчання у Маяках серед батьків ходять легенди. Ваш навчальний заклад – це вже освітній бренд.

– Відколи у нас впроваджено поглиблене вивчення іноземних мов, більше тисячі наших випускників навчаються у вишах України та за кордоном, а це – 95 відсотків усіх учнів. У 1998 році наша сільська школа мала 38 медалістів. Це рекорд Волині. З 2001-го розпочали вивчення польської мови у 10 класах. Згодом ми побачили, що досягли високого рівня. Тому у 2004-му школу-інтернат реорганізовано у Маяківський НВК «Загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів – лінгвістичний ліцей» Волинської обласної ради. Сьогодні навчально-виховний комплекс поєднує у собі інтернат та лінгвістичний ліцей. Нині у нас здобувають освіту 435 учнів.

– Щоб Ви ще хотіли зробити для школи?

– Вже є план двоповерхової добудови лінгвістичного блоку загальною площею понад 1000 квадратних метрів, його кошторисна вартість 3,5 мільйона гривень. Там буде сучасний читальний зал на 40 місць, мультимедійний центр. Ще хочемо збудувати сучасне спортивне містечко європейського зразка з ігровими майданчиками.

Кость ГАРБАРЧУК,

Волинська область

  •  
Comments:

Один коментар до Маяківські інтернатівці підкорюють зарубіжні вузи

  1. Наталія

    Я довго роздумувала і переживала свої хвилювання.Звичайно, не можу написати багато,але постараюсь так,щоб всі зрозуміли. 15 років тому я закінчила Маяківський інтернат. Всім розповідала про чудову школу,багато своїх вихованців готовила до вступу в Маяківський ліцей,адже сама працюю вчителем англ.мови. Підросла моя донька і,за традицією, вирішили,що навчатиметься вона, як мама. Коли ми приїхали на перший екзамен 01.06.2013р.,отримали 9 балів за диктант, а всі, хто написав на 6б., до другого екзамену(англ.мови) не допустили. Як правило, в травні потрібно було наперед записатися й пройти співбесіду, яку ми успішно пройшли,так як суттєвих зауважень від завуча Люби Павлівни ми не почули. Дива почалися, коли ми приїхали здавати другий екзамен 09.06.2013р. Спочатку на лінійці директор повідомив, що вони передумали й допускають до англ.мови всіх тих, хто написав диктант на 6 балів,далі був дивний поділ дітей на підгрупи і сам екзамен. Разом з нами поступали й дві учениці з моєї школи, які неодноразово були в числі перших на районних олімпіадах та сама моя Анна,яка має немало подяк та грамот з творчих груп волонтерів з Америки та досвід спілкування з американцями, протягом 2х років Бенджамін Хог вчителював в школі. Це був ліричний відступ,щоб всі читаючі зрозуміли моє подальше здивування, коли Олена Борисівна, вчителька англ.мови Маяківського НВК, зачитувала набрані бали наших дітей. З 36 можливих балів нам поставили 12,в тому числі 5 балів за читання. Скажіть, будь ласка,добрі люди,як можна всліпу відібрати дітей, яких потім всіх відсіяли? Вчителі по-черзі зачитували набрані бали дітей всіх підгруп і менше 8 балів там не було, в нашій підгрупі всі діти відсіяні, лише діти з нашої підгрупи не поступили. Може це й збіг обставин, але я в таке не вірю. Звертаюся до адміністрації школи-інтернату, шановні, ви не Бог і не в праві ламати дитячі життя, ні одна “твереза” мама не повезе поступати дитину, яка не вміє читати, тимбільше я, знаючи рівень знань дітей, які вже навчаються і моїх дітей. Я бажаю вам всім здоров,я і, щоб ви коли-небудь і ваші діти відчули те ж саме, що відчула я і моя донька. Я шукала правду і знайшла- директору потрібні не знання, а матеріальні статки батьків своїх вихованців. Нам пояснили, що щороку підгрупа Олени Борисівни відсіюється. Моєму розчаруванні немає меж, десятому закажу і розкажу про неправду. Прошу всіх читачів мого коментаря розповсюдити мій “крик душі” і надіюсь маяківці прочитають і хоча б трошки стане соромно за те, що вони зробили.
    Маневицький р-н.

Написати відповідь до Наталія Скасувати відповідь

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>