Залишимся без обновок?

Купити нову куртку чи светр, джинси чи якісне взуття для значної частини дубенчан цьогоріч стало дорогим задоволенням. Та й загалом українці здебільшого ходять у магазини одягу та взуття, як у музеї: дивляться, але купувати не поспішають. Про те, у скільки обійдеться оновити зимовий гардероб, а також, які нові тенденції спостерігаються на ринку одягу, - з'ясовував журналіст бюро незалежних журналістських розслідувань «Ф.А.К.Т.».

Дубенські магазини одягу пропонують жителям міста зимові куртки і пальта за ціною від 800 до 2000 грн. і вище Можна купити, звісно, й дешевшу куртку, але про її якість годі й говорити. Так, наприклад, чоловічі джинси чи класичні брюки обійдуться не дешевше 200 грн. за пару, середня ціна костюмної сорочки - близько 150 грн. Вартість жіночої кофти чи реглана 150-400 грн. За сукню доведеться викласти до 700 грн.

Більше за інші речі - в середньому на 20-22% - зросли в ціні светри - із 250 грн. (у жовтні 2010 року) до 490 грн. (у жовтні 2011 р.) і пуховики -- з 1400 грн. (у минулому році) до 1700 грн. (цього року).

Купівельна спроможність дубенчан, як зазначають продавці, у порівнянні з минулим роком, продовжує неухильно знижуватися. У результаті покупці гостріше реагують на спеціальні цінові пропозиції сезонних розпродажів - знижки та акції.

А придбання теплих речей для осінньо-зимового гардеробу, за умови купівлі верхнього одягу і двох комплектів одягу (наприклад, брюки і реглан, плаття і костюм), обійдеться в середньому до 5000 грн. на кожного із нас.

У чому ж справа?..

Експерти говорять, що цьогорічна осінньо-зимова колекція подорожчала приблизно на 15%. Серед основних причин підвищення цін, з одного боку, подорожчання сировини, зокрема, світова криза на ринку бавовни накрутила ціни на цей вид сировини на 40%. З іншого боку, зростання цін на одяг на українському ринку пов'язують із труднощами, що виникають із ввезенням товару в країну - розтягування митних процедур спричиняє затримку поставки колекцій та великі витрати на транспорт. Імпортний одяг належить до так званої зони ризику, через що регулярно потрапляє на обшук у відділ контрабанди. Імпортери згодом закладають свої додаткові витрати в ціну товару.

Невже молодь хоче «одяг на один день»?

Експерти стверджують, що молодь віддає перевагу одягу за нижчими цінами, але не особливо піклується про те, що ці речі не переживуть і одного сезону. Люди середнього віку (32-35 років) із середнім достатком більш вибагливі і прагматичні - вони готові заплатити більше, якщо будуть упевнені в якості речей і в тому, що вони прослужать їм не один рік. Але за прогнозами, з поліпшенням економічної ситуації на ринку поступово збільшуватиметься і попит на середньоціновий сегмент одягу. Люди переходять від ринкового одягу до брендового, який здатен гарантувати гарну якість, тому дешеві марки молодіжного одягу «на один день» із часом вже не зможуть задовольнити споживачів.

А поки що дубенчани не готові платити за обновки досить дорого, але при цьому жителі великих міст вже хочуть робити покупки в добре облаштованих торгових центрах і в магазинах, а не на базарах.

Олег ГАВРИЛЕВИЧ

  •  
Comments:

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>