«Американець» дістався… задарма

Олександр Іовхімчук і його Hudson Custom Eight

Олександр Іовхімчук і його Hudson Custom Eight

Олександр Іовхімчук вже п’ятнадцять років “хворіє” на ретромобілі. Його захоплення – найрідкісніші моделі. За цей час у руках майстра “ожило” понад два десятки раритетів різних марок. Донедавна найціннішим у колекції був Buick 1939 року випуску. Автомобіль до найменшої деталі відповідав моделі, що також зійшла з конвеєра у Детройті. Тепер особлива гордість – Hudson Custom Eight. Запевняє: таке авто – єдине в Україні.З купи брухту зробив унікальне авто
Появу цього кузова на власному подвір’ї Іовхімчук називає справжнім дивом. Хоча тоді він радше нагадував купу брухту, в якій важко було розгледіти унікального “залізного коника”.
– До мене звернувся один підприємець з Луганської області: чи не допоміг би я йому з реставрацією старенького автомобіля, – розповідає Олександр Борисович. – Кажу, чом би й ні. І тут він мені привіз… гору залізяччя. Посудіть самі: повідлітали двері, крила, бампери, інші деталі кузова. Довелося фактично створювати авто з нуля.
Майстер вишукував в Інтернеті фотографії моделі Hudson Custom Eight, щоб творіння його рук максимально відповідало своєму первісному вигляду. А тоді взявся за справу. День за днем авто “оживало”. І тут сталося несподіване! Власник кузова… відмовився від раритету. Послався на відсутність коштів на реставрацію й додав, що майстер може робити з ним, що хоче, – хоч на брухт здати.
– Це ж яке треба мати щастя, щоб до рук ось так прийшов унікальний автомобіль! – говорить Олександр Іовхімчук. – Не вагаючись, вирішив за власні кошти поставити його на колеса.
Майже два роки чоловік працював над створенням цієї колекційної американської моделі. Та не зміг втриматися, щоб не зробити їй кілька європейських подарунків. Зокрема, двигун від BMW об’ємом 2,7 літра. На трасі раритет може “вижати”… 240 кілометрів на годину. Та на ньому влаштовувати гонки ніхто не збирається.
– Навіть у США таких машин залишилося небагато, – зауважує раритетчик. – Двомісна модель після реставрації за океаном коштує 70 тисяч доларів. А от чотиридверної версії взагалі я не знайшов у продажу. У штаті Детройт компанія Hudson випускала автомобілі з 1909-го по 1957-й рік. Вона вийшла на третє місце в країні за обсягом збуту автомобілів, проте припинила своє існування.
Має Buick генерала Монтгомері
Хто був власником цього “американського дива”, достеменно невідомо. Технічні документи на раритет не збереглися. Проте достовірним є факт, що авто зійшло з конвеєра у 1937 році. Майстер припускає: цей Hudson Custom Eight потрапив у Радянський Союз напередодні Другої світової війни (у ті часи Москва купувала за інвалютні рублі лімузини представницького класу для уряду та вищого партійного керівництва).
У пам’яті раритетчика чимало цікавих історій. Розповідає, як не так давно рихтував Chevrolet, що до війни належав відділенню НКВC в Ужгороді. Його кузов був зрешечений кулями. Поставив на колеса і з десяток автомобілів “ЗіМ”. Один з них у нього замовляв народний артист України Володимир Гришко. Телевізійники демонстрували сюжет,  як артист цілував капот реставрованого авто.
Поки я прицмокую біля парадового Hudson Custom Eight, господар відкриває гараж, щоб похвалитися ще одним дітищем. О, тут стоїть Buick. Ця модель більша за попереднього “американця” (як я вже згадувала, донедавна найціннішим у колекції був Buick 1939 року випуску – його майстер продав).
– Розшукав цей кузов теж на Сході України, у Луганській області, – щиро ділиться Олександр Іовхімчук. – Авто привіз з фронту один радянський офіцер. Американці подарували йому машину, яка була приписана до штатів угруповання під командуванням генерала Монтгомері, під час зустрічі військ союзників на берегах Ельби.
Після війни Buick мав немало господарів. Та довести авто до ладу так ніхто й не зумів. Врешті воно потрапило до справжнього фаната своєї справи. Невдовзі, обіцяє майстер, і на цьому раритеті можна буде прокататися з вітерцем.
Наталія КРАВЧУК,
м. Луцьк
Фото автора

  •  
Comments:

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>