Влада поїздами не їздить, їй народ по барабану?

Тепер до станції Заболоття «двойка» не ходить

Тепер до станції Заболоття «двойка» не ходить

До редакції “Вісника+К” надійшов лист від жительки села Краска Ратнівського району Лариси Козловської. Його підписали майже двісті(!) людей. Притому не тільки з цього села, але й мешканці сіл Борзова, Лютка, Яревище, Гута і навіть міста Брест республіки Білорусь. Проблема в усіх одна – з 29 травня відмінено поїзд “Ковель-Заболоття”, який відправлявся з міста залізничників о 17.35, а із Заболоття на Ковель – о 20.56.

Чому українці заздрять білорусам?
“Відміна руху цього поїзда викликала великі незручності для жителів нашого села та навколишніх, – пише Лариса Хомівна. – Адже ми відрізані від найближчого міста Ковеля, а це і робота, і навчання, і лікарні, і зв’язок з Брестом для наших прикордонних сіл. Звертаємося скрізь, вирішили ще й в газету. Допоможіть відновити рух поїзда”.
Поїзд “Ковель-Заболоття” (а це два вагони) вважають нерентабельним. Принаймні так було повідомлено на сайті Львівської залізниці. Але у людей зовсім інша точка зору. Адже завжди на “двойку” в Ковелі сідало дуже багато людей (брали її штурмом). І їздили ним не тільки робітники, які працюють на залізниці, але й студенти, білоруси, які приїжджають в Ковель на ринок, пенсіонери, люди працездатного віку. Це зручний вид транспорту для жителів сіл Мощена, Гредьки, Журавлине, Мизове, Борзова, Чевель, Кримне, Лютка, Краска, селища Вижва. А якщо ще додати прилеглі до цих сіл інші населені пункти, то набереться велика армія тих, хто користувався послугами поїзда “Ковель-Заболоття”.
Селищний голова Заболоття Ратнівського району Василь Головій сказав, що люди вкрай незадоволені таким рішенням. Адже саме до цього поїзда пристосований і білоруський, якого сусіди не відміняють.
– Тож не раз спостерігаю, як люди доїжджають до Заболоття на таксі, щоб пересісти на білоруський поїзд (бо нашим не доїдеш – відмінили). Ви би чули, що народ говорить на адресу української влади... – каже селищний голова. – І як може бути нерентабельний цей поїзд? Адже квиток із Заболоття до Ковеля зріс до семи гривень. Чому білоруси добавляють поїзди? Наприклад, побачили, що їхнє населення їздить по вівторках на ринок в Заболоття – і тепер є поїзд, який приходить до нас тільки в базарний день. В Україні аби закрити, відмінити, не будувати... Якщо буде такий підхід, то глибинка ще більшими темпами вимиратиме. Цей поїзд дуже потрібний для поліських сіл.

Залізничники на роботу добираються на мопедах
Мизівський сільський голова Старовижівського району Сергій Лисик також не підтримує відміни поїзда. Він розповів, що з цього села доїжджає на роботу в Ковель до сотні людей. Дуже багато з них трудиться саме на залізниці.
– Боляче дивитися, коли трудяги добираються з роботи десятки кілометрів мопедом. То тепер літо, а що буде взимку? Адже, щоб приїхати додому, робітники після закінчення роботи чекають поїзда аж чотири години (він відправляється з Ковеля о 21-й годині). До своїх осель потрапляють пізно ввечері – які вони вже помічники своїм дружинам?
Самі робітники для газети нічого говорити не захотіли. Вони зізналися, що можуть за лишнє базікання “получити”. “Двойкою” мені й самій не раз доводилося їздити. Цей поїзд не відміняли навіть в скрутні 90-ті роки, коли масово, роками не виплачували зарплати. Крім того, він виконував ще одну послугу: до нього був причеплений вагон, з якого продавали жителям сіл на зупинках свіжий-свіженький хліб. Перевозили ним й вантажі. Тож дарма по рейках не ходив. У вагонах завжди було багато люду. Однак є пасажири, що стараються схитрувати. Даючи кошти провідникам, як лисиці заглядають їм в очі й кажуть: “Мені без білета...” Я ніколи не чула, щоб таке пропонували в білоруських поїздах.
Сполучення нині між Ковелем і Заболоттям – селищем, яке є міжнародними транспортними воротами України, перерване аж на шість годин в день (поїзд в цьому напрямку курсує з Ковеля о 14.50, а наступний аж о 21-й годині). Щоб відновили рейс о 17.35, люди стукають в усі двері. Днями ця проблема була предметом розмови на сесії Старовижівської районної ради. Депутати доручили голові райдержадміністрації поклопотатися перед обласною владою про відновлення руху поїзда. Хоча чи допоможе вона? Бо як повідомляється на сайті Львівської залізниці, станом на 12 липня Волинь проплатила за пільговий проїзд на залізничному транспорті тільки 40 відсотків. Тож населення надіється, що новопризначений начальник Львівської залізниці Богдан Піх зверне увагу на прохання жителів поліських сіл. Та чи почують волання народу влада, керівники, адже вони ж точно в приміських поїздах не їздять... Але як починається в державі економія – то зразу на народові.
Марія ДУБУК,
Волинська область
Фото Миколи КОМАРОВСЬКОГО

 

  •  
Comments:

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>