Замість вихлопних газів – пара
Винахід Василя КАСЬЯНА запатентували у Європі, а в Україні не признали
Винахід жителя Новограда-Волинського Василя Касьяна робить автомобіль екологічно чистим і економить пальне
Енергетична криза та постійне подорожчання пального багатьох автомобілістів змушує шукати якийсь вихід, щоб зробити машини економнішими. Житель Новограда-Волинського Житомирської області вже п’ять років їздить на вдосконаленому автомобілі. У нього відоме в Україні прізвище – Касьян. Його однофамілець з Кобеляк Полтавської області – знаменитий костоправ, ще й далекий родич по батьковій лінії. А новоград-волинський 52-річний Василь Касьян за освітою інженер, за покликанням – винахідник. Його старенький “Форд”, 1988 року випуску, в загальному транспортному потоці нічим не відрізняється від інших машин. Але це, напевно, єдиний в Україні автомобіль, у якого замість вихлопних газів з труби виходить водяна пара.
Захоплення технікою у Василя Андрійовича з’явилося ще в дитинстві. Завжди любив щось майструвати і вдосконалювати. Він зараз також цікавиться технічними новинками і читає спеціальну літературу.
– Останнім часом багато говорять і пишуть про біопаливо, про інші замінники бензину, – розпо-відає Василь Касьян. – Мій винахід дає можливість зекономити пальне. Потрібен лише бачок з водою і система трубок для під’єднання.
За основу пан Василь взяв ідею вприскування води в двигун. До пального додається буквально крапля рідини, що покращує процес згорання та збільшує потужність автомобіля. Вода у двигун подається у вигляді пари у вихлопний колектор, тому пальне згорає повністю.
– Ця ідея не нова, – розповідає пан Василь, – чимало конструкторів намагалися використовувати воду у суміші з пальним у двигунах внутрішнього згорання. Але потрібно переробляти мотор. Я ж нічого кардинально не змінюю, тільки поставив спеціальний пристрій, який сам змайстрував. На своєму автомобілі я економлю 20 відсотків пального, так що це реальний результат. Своїм винаходом користуюся вже п’ять років. Випробовував на КамАЗі – на 100 кілометрів завантажений автомобіль спалює на 10 літрів менше пального.
Пан Василь на наше прохання вмикає двигун. Неймовірно, але факт – замість вихлопних газів з труби виходить звичайна водяна пара. Коли підставити руку, а потім понюхати, то запаху бензину зовсім не чути. Тобто автомобіль екологічно чистий.
Здавалося б, нічого складного немає у тому, щоб переобладнати в Україні автомобілі й економити пальне. Економія була б досить значною в масштабах держави – сотні тисяч тонн бензину і плюс екологічний ефект.
Найбільше зацікавлені у тому, щоб такі винаходи не впроваджувалися в життя, виробники та продавці нафти і газу. Адже вони зазнають чималих збитків, розмірковує Василь Андрійович. Вони швидше куплять патент і заховають його.
Ще з однією проблемою зіткнувся поліський винахідник на батьківщині.
– Хотів запатентувати свій винахід в Україні, – ділиться наболілим інженер, – але мені пояснили, що його потрібно протягом 18 місяців апробовувати в лабораторії, і тільки тоді зможуть дати висновок. За кордоном це робиться значно простіше. Я маю товариша в Польщі, і там мій винахід запатентували ще два роки тому. Поляки дуже уважно до нього поставилися, і все оформлення зайняло два дні. Патент дійсний у межах Євросоюзу, ним вже зацікавилися австрійці.
У цій справі вражає байдужість наших чиновників від науки. Невже для того, щоб тебе визнали на Батьківщині, потрібне визнання за кордоном? Не здивуюся, якщо скоро підприємливі поляки або австрійці будуть продавати у нас пристрій Касьяна. Від побаченого хочеться кричати: доки ми будемо такими халатними, безтолковими?
Василь Касьян не приховує від людей свого винаходу. Кого зацікавив, то він готовий поділитися, показати і розказати:
– Беріть, люди, користуйтеся.
Кость ГАРБАРЧУК,
Житомирська область
Фото Миколи КОМАРОВСЬКОГО
Дуже зацікавився,як же з вами можна зв`язатися .
Рию весь інтернет і ось лише тут з`явилась якась ниточка.
0677374506
Рекомендую вам звернутися в редакцію (можете написати електронного листа чи просто подзвонити).
Не думаю, що пан Касьян слідкує за коментарями до цієї статті, тим більше, що можливість коментування додано всього кілька місяців тому.