Із «Запорожця» зробив… «Хаммера»!

ЗАЗ «Біг фут»

ЗАЗ «Біг фут»

Василь Конет із Червонограда має незвичне хобі – він дарує нове життя стареньким знищеним автомобілям. Та береться майстер не за кожен раритет – працює виключно із... “Запорожцями”. Ви посміхаєтеся? Дарма! Бо за його „горбатими” полюють поціновувачі ексклюзивних автівок.Василь Стахович у минулому – шахтар. Каже, як вийшов на пенсію, мусив собі шукати якесь заняття, аби нудьга не з’їла. Знав, що у Львові є автофанклуб „ЗАЗ-козак”, тож захотів приєднатися.
– Але треба ж було чимось здивувати, – зізнається Василь Конет. – От і вирішив зі старенького „горбатого” кабріолет зробити.
Було це п’ятнадцять літ тому. Довго майстер трудився над своїм первістком. Бо ж купити кузов – це навіть не півсправи, а лише маленький крок до початку великої роботи. Відшукував по блату за півціни метал, „варив”, різав, фарбував. І ось мрія збулася – „горбатий” кабріолет виїхав на трасу! Та недовго він красувався на обійсті майстра – швидко знайшовся покупець.
Повторюватися Конет не захотів, тож за другого “горбатого” кабріолета не брався. Натомість придумав інакше диво на колесах – “Запорожець”-кадилак. Та й ця автівка у Василя Стаховича пробула недовго – каже, мусив знову щось хитромудре виготовити. Вирішив тепер перетворити “Запорожця” на позашляховика – і поставив кузов “горбатого” на колеса від ЗІЛа. Назвав своє творіння “Біг фут” (“велика нога”).
І ним тішився недовго – випросили покупці й це авто. Тоді Конет вирішив провести ще один експеримент. Невдовзі з його майстерні виїхав... “ЗАЗ-Хаммер”!
– Над цим автомобілем трудився два з половиною роки, – розповідає Василь Стахович. – Спершу у селах неподалік Червонограда придбав два старенькі “Запорожці”. Ціну правили символічну, бо ж купувався, так би мовити, лише зовнішній вигляд. Автомобілі були у плачевному стані – настільки заіржавілі й знищені, що вже самі їхати не могли. Згодилися ж для роботи фактично тільки їхні кузови, все інше начиння довелося повикидати.
Аби втілити чергову мрію, тільки на метал майстер витратив понад тисячу “зелених”. А ще ж мусив замінити раму, двигун, сидіння, рульове... Кошторис “Хаммера” Конет нині навіть приблизно скласти не може, бо ж багато чого вимінював у друзів. З’єднав два “горбатеньких”, додав трохи модерну (зокрема змайстрував дві роздаткові коробки з пониженими передачами, аби машина у буквальному розумінні повзла, а на капоті почепив крокодила) – і виїхав на вулиці Червонограда. Народ аж ахнув, побачивши таке семиметрове “горбате” диво на шести колесах. Сьогодні саме цей оригінальний “всюдихід” під назвою “Хаммер-Алігатор” рекламує одну зі станцій техобслуговування автомобілів у місті. Та й інші автівки, виготовлені Василем Стаховичем, є постійними експонатами тематичних виставок та фестивалів.
Майстер не зраджує своїй любові до “горбатих”. Маючи такі золоті руки, міг би вже давно їздити на хорошому “Опелі” чи “Мерседесі”. А керує все-таки ЗАЗом. Його “Запорожець” 1962 року випуску теж унікальний, бо має причіп, виготовлений з кузова іншого “горбатого”.
– Я на ньому не тільки до Львова їжджу, а й подорожую далеко за межами області, – зізнається Василь Стахович. – Навіть до моря на Херсонщину їздив! Дарма нарікають на “горбатих”. Мій мене ні разу не підвів.
Наталія КРАВЧУК,
Львівська область
Фото Миколи КОМАРОВСЬКОГО

  •  
Comments:

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>