«Для того й влада щоб впливати на народ, бо неможливо жити серед сміття»

Богдан ШИБА

Богдан ШИБА

Цього тижня в редакції тижневика «Вісник і К» відбулася пряма лінія з луцьким міським головою Богданом Шибою. Узагальнюючи ті питання, які прозвучали від міських жителів (всього потелефонувало понад тридцять лучан), можна зробити висновок, що головними проблемами для мешканців Луцька є облаштування міста, прибирання сміття, ремонт доріг. Хоча надто вразливих запитань фактично не почули, що свідчить про те, «що не все так погано у нашому домі»...

«Треба заставляти надавати нам якісні послуги»

– Богдане Павловичу, Вас турбує Кравчук із вулиці Словацького,15. Уже більше тридцяти років наш будинок вважається аварійним. Найбільша проблема з дахом – він протікає. Зверталися у ЖЕК, а нам кажуть, щоб приватизовували будинок. Але як приватизовувати, якщо він може обвалитися?
– Капітальний ремонт даху можна зробити?
– Можна.
– Добре, дам доручення житлово-комунальному управлінню вирішити вашу проблему – цей будинок включать у список на капремонт дахів. 
– Богдан Павлович? Боже милий, це Ви! Я жителька Луцька Віра Денисівна Петрова. Живу у Привокзальному ра-йоні і звертаюся з проханням, якби то на Вокзальній площі поставити лавочки, яких там колись було дуже багато. Зараз є лише дві нещасні лавки.
– Віро Денисівно, вчора якраз виїжджав із фахівцями на цю площу, бо залізниця виділяє кошти для капремонту вокзалу, а ми – для благоустрою прилеглої території. І тоді поставимо лавочок стільки, скільки треба, і смітників також. Заберемо звідти кіоски, котрі вже не відповідають сучасним вимогам. Вашу пропозицію обов’язково врахуємо.
– Рада, що з Вами порозмовляла, дякую і будьте здоровенькі.
– Це Динь Михайло Йосипович, проживаю на вулиці Кравчука. Хочу поцікавитися, чому ветеранам війни відмовляють у безплатному проїзді в маршрутних таксі?
– А що, Вам відмовляють у маршрутці у безплатному проїзді? Напишіть заяву на моє ім’я, вкажіть, до якої категорії пільговиків належите, і ми розберемося у цій ситуації.
– Добрий день, це жителька Луцька Марія Володимирівна Церковна. Я проживаю у триповерховому 24-квартирному будинку в районі Вишкова, на вулиці Можайській. “Мусорка” приїжджає раз в тиждень, а може і зовсім не приїхати. Де нам подіти сміття?
– Біля вас контейнери є?
– Ні, нема.
– Ми вирішимо цю проблему.
– І ще хочу поцікавитися, чи можна щось зробити з нашими дорогами? Вони тут дуже страшні. А ще питання, хоча вже неактуальне, але для нас болюче: взимку у наших квартирах холодно – 13-18 градусів, а платимо за тепло, як і усі жителі Луцька. Коли мають перевіряти температуру, попередньо подзвонять на котельню, накочегарять – і все ніби добре.
– Дороги можна зробити, і зроблять. Погода уже встановилася. Я був у тому районі вчора, і якщо погода не зміниться, то через два тижні усі ями максимально будуть залатані. Щодо тепла, то скажу, що прийняте рішення виконкому про єдиних надавачів послуг, і тепер за якість опалення відповідатиме “Луцьктепло”. Укладуть нові договори на постачання тепла, і тоді нестимуть за це відповідальність. Після цього за будь-яким вашим сигналом зможу змусити надавати якісні послуги.
– Дякую, хочу надіятися, що Луцьк буде з Вашою допомогою процвітати.
– Добрий день. Це міський голова? Марія Олександрівна Шевчук. Проживаю на вулиці Тургенєва, 2. У нас часто і вдень, і вночі відключають світло. Чим це пояснити? Нам кажуть, що через поломки, але ж у нас телевізори, холодильники...
– Мушу доручити, щоб з’ясували, чому така ситуація.
– І ще хочу довідатися, чому на вулиці Володимирській забрали контейнери для сміття? Соромно йти і дивитися на той бруд. Сміття збирає машина о 10-й чи 17-й годині, коли люди на роботі, тож, зрозуміло, його кидають просто на вулиці.
– Ми пояснили людям, які там живуть, що машина кожного вечора забиратиме сміття. А контейнери забрали тому, що у них сміття звозили чи не з усіх навколишніх сіл. Обов’язково прослідкуємо, щоб машина приїздила сюди у зручний час.
– Це Вас турбують пенсіонери. Скажіть, чи будуть на дачні масиви ходити автобуси?
– Будуть. Більше того, хочемо придбати п’ять автобусів для тролейбусного управління, щоб убезпечити маршрути на дачні масиви.
– Це Людмила Яворська, працюю у діловому тижневику “Статус”. Коли проведуть земельний аукціон, запланований на одній із сесій?
– Зараз виготовляють відповідні документи для його проведення. Після цього він буде офіційно оголошений на усі ділянки, виділені сесією міської ради. Думаю, це буде десь на початку квітня.
– Добрий день. Це Ігор Іванович Павлович, житель гуртожитку ВПУ №9. Цікавить, чи вирішується питання про наш гуртожиток, який був переданий кооперативу “Віра”?
– Рішенням міської ради дія кооперативу припинена. Ця будівля у власності Міністерства освіти, поки що воно не прийняло ніякого рішення. Чомусь із цим питанням у Києві зволікають. Якщо приймуть рішення про передачу гуртожитку у комунальну власність міста, то підемо цим шляхом, а якщо попросять надати статус житлового будинку, то вони ним самі будуть розпоряджатися. Можливо, вам треба звертатися у Міністерство освіти, щоб пришвидшити розгляд цього питання, а міська рада поступатиме згідно із законом.
– Добрий день. Я пенсіонерка, маю дачу на Промені “Калина”. З нас вимагають платити 12 гривень за сотку. У мене шість соток, тож треба заплатити 72 гривні. Таке може бути?
– Це раз у рік? Виходить одна гривня за сотку в місяць. Хіба менше буває?
– На інших дачах менше. У Лаврові 40 гривень в рік платять. А тут з нас багато деруть.
– Не вірю, але перевірю обов’язково, бо спеціально цим питанням не займався. Якщо закон порушується, то ситуацію виправимо.
– Добрий день, звертається до Вас мешканка будинку №19 на вулиці Братковського Ніна Мочалова. Ми вже направляли до Вас листа, щоб допомогли нам провести до будинку каналізацію. Всюди приватний сектор, і ми самі нічого не можемо зробити, тому живемо без усяких зручностей в жахливих умовах. 
– Цю проблему обов’язково візьму на контроль.
– Добрий день, я мешканець району ДПЗ Євген. Живу на вулиці Шота Руставелі,13. Уже півроку біля будинку купа сміття – хтось робив ремонт і нагадив. Але для того й влада, щоб впливати на людей, бо неможливо жити серед сміття. І ще одна проблема. Ходжу до стадіона, де протікає річечка Жидувка. Серце болить – закидали її сміттям, ну, жахливий наш народ. Щось треба робити.  
– Народ нормальний, але, як кажуть, попустили вуздечку. Минулої осені змусив там почистити скверика, біля якого є вивіска, що той парк – пам’ятка екології. Вичистили, гарно було два тижні. Далі – те саме, страшно дивитися. Зараз ми Сапалаївку почистили, будемо й до всіх малих річечок добиратися.
– Ще одне: на роботу їжджу маршруткою №9, і на кільцевій біля вулиці Потебні стоїть вісім-дев’ять маршруток, чекаючи, щоб набити людей до тісняви. Поцікавтесь, як у них з графіком, чи так має бути?
– Добре, поцікавлюся.

«Дороги будуть, оли будуть кошти»

Запитання, які надійшли від лучан письмово.
– Чи буде наведено лад у центрі міста з паркуванням автомобілів і чи будуватимуть будинок у дворі по проспекту Волі біля “тещиного язика”?
 – По деяких парковках на сесії міської ради рішення уже прийняли. Розпочнемо з вулиці Лесі Українки, потім на проспекті Волі і так далі. Будемо обов’язково переглядати рух маршрутного транспорту, щоб розвантажити центр міста. Будинок, про який запитують, будуватися не буде. Спочатку виділили земельну ділянку для будмайданчика, а потім зрозуміли, що не все там законно, й відмінили це рішення.
Коли лучани зможуть познайомитися з генпланом міста?
– Орієнтовно у листопаді-грудні виставимо його на обговорення. Зараз він інтенсивно виготовляється, усі кошти для цього вже виділені.
– Як вирішується питання з облаштуванням аеропорту?
– Аеропорт протягом двох років мають передати зі спільного користування, швидше за все, в обласну комунальну власність, але й місто у цьому теж візьме участь.
– Чи довго ще на стадіоні “Авангард” висітиме той курятник – ложа для VIP-осіб?
– Не ходжу туди, сиджу у загальній ложі зі всіма людьми. Часом складається враження, що звідти щось на голову летить. Може (сміється), колись Ахметов приїде з “Шахтарем”, а вони запитають, чи виконані всі вимоги УЄФА: обід, VIP-ложа і т.д.
– Чи будуть у Луцьку європейські дороги?
– Дороги будуватимуть, коли будуть гроші. На жаль, минулого року Ольховий мав тендер на цілий рік, і ми не могли цей договір розірвати. Минулого року дороги лише полатали. Зараз до Пасхи теж підлатаємо ями. Окремо 19 квітня буде проведено тендер на експлуатацію доріг. Потім буде оголошено тендер на будівництво доріг. Хочемо обійняти спочатку квадрат вулиць Набережна, Глушець, Карпенка-Карого, щоб розвантажити центр. На цій сесії буде виділено 2,5 мільйона гривень на будівництво доріг, а протягом липня-серпня – ще 6,5 мільйона. Тобто разом у 2007 році буде направлено 9 мільйонів. 14 років у капбудівництво доріг в місті гроші не вкладалися, але списувалися як за будівництво.
– Коли у Луцьку з’явиться підземний перехід і де?
– В центрі, певно, пізніше, ніж біля супермаркету “Там-Там” – коли уже буде генплан. На проспекті Собороності він має бути у 2008 році. Коли виділялася земля під другу чергу спорудження супермаркету, то додатковими умовами було передбачено й будівництво підземного переходу. Зараз працюють над проектною документацією.
«Будівництво – високорентабельний бізнес»
Запитання були й від працівників редакції.
– Коли почнеться оплата за комунальні послуги за зниженими тарифами?
– Уже в квітні будете платити за березень за зниженими тарифами. Більше того, якщо долучимо реформу по житлово-комунальному господарству і змусимо усі підприємства укласти прямі договори, то будуть підстави тарифи переглянути ще раз за реально послуги. Хочемо надати можливість кожному громадянину контролювати кількість і якість послуг. Бо зараз ніхто ні за що не відповідає. Це складна проблема, але її треба вирішувати й доводити до кінця.
– Чи можливо навести порядок у місті, аби назавжди позбутися сміття? А також хочеться знати, коли нарешті до будівельників виставлятимуть більші вимоги щодо архітектурного дизайну. Адже це прибуткові організації, а будинки, які зводять, не мають ніякого вигляду, і взагалі – не надто якісні.
– Минулого року спровокував цю проблему, коли запропонував при виділенні земельних ділянок для будівництва десять відсотків направляти на соціальні проблеми. І отримав величезний спротив з боку цього бізнесу. Зійшлися врешті-решт на 1,5 відсотка. Розу-мієте, якщо різко нагнути, то можна зламати. З часом проведемо аудит і вийдемо на реальний “соціальний відсоток”, щоб забезпечити інженерне облаштування, благоустрій. На превеликий жаль, будівельні організації нашого міста минулого року звернулися у Міністерство будівництва, і там їм у винятковому порядку дозволили будувати за старими технологіями – такі собі “брежнєвки”. Тому будемо мати проблеми на 40-му кварталі з енергозбереженням. Зараз до будівельників ставитимемо високі вимоги, тому що будівництво – це дуже високорентабельний бізнес.
Щодо прибирання, то минулого року купили 140 євроконтейнерів та два сміттєвози. Зараз реорганізовуємо ЖЕКи, щоб зменшити кількість управлінців і збільшити кількість двірників. Збираємося закупити прибиральну техніку, бо старими методами наводити порядок важко. Треба уже переходити на вищий рівень.
“Пряму лінію” підготувала Ольга ЖАРЧИНСЬКА

 

 

  •  
Comments:

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>