Унікальне дослідження світу флори, що міститься в Біблії, здійснили чернівецькі науковці – біологи, філолог, богослов… Презентація книги “Рослини Святого Письма” відбулася в Чернівецькому національному університеті імені Івана Франка. Для дослідження автори (кандидат філологічних наук Оксана Івасюк, доктори біологічних наук Світлана Руденко та Степан Костишин, кандидат богословських наук протоієрей Микола Щербань) взяли за основу останній четвертий україномовний переклад Біблії, який здійснив Святійший патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет, крім того, використано переклад тих же біблійних текстів Іваном Огієнком (Митрополитом Іларіоном).
У земному житті нас оточує чимало рослин, “перенесених” із сакрального світу в реальний, які символізують різні події чи явища, мають негативне чи позитивне значення: троянда, нарцис чи лілія асоціюються з символом краси, полин чи терен – з гіркотою душевною, терпкістю неприємностей (в теологічному значенні терен, як і осот, купина, мають причетність до тих, хто не чує Божого слова), виноград – символ самого Ісуса, гірчиця – царства небесного. Серед рослин, які згадуються в Біблії, лише дві не можуть бути досліджені за окремими напрямками: це дерево життя та дерево пізнання добра і зла. Те, що росло в біблійному саду, сьогодні можна побачити й у земному бутті. Не тільки пшеницю, жито чи просо, огірки й гарбуз, інші городні культури, завдяки яким люди, як і біблійні персонажі, підтримують свою життєдіяльність, а й екзотичні дерева, кущі, квіти. У світі є кілька земних куточків, де створено рукотворні біблійні сади. Дев’ять з них представлені у згаданій книзі разом з описом та ілюстраціями. Перший в Україні біблійний сад буде в Чернівцях. Як стверджує ректор університету Степан Мельничук, скориставшись рекомендаціями унікального дослідження, його закладуть на території колишньої резиденції буковинських митрополитів.
До речі, книга яскраво, багато ілюстрована: крім видів флори, що досліджуються у ній, особливо приваблюють репродукції відомих художників різних часів, які використовували символи рослинного світу в сакральному живописі.
Валентина МАЦЕРУК,
м. Чернівці
Comments: |