«Мого маленького сина не можна відтягти від комп’ютерних ігор. Наскільки вони шкідливі для розвитку дитини?»
Тетяна КОВАЛЕНКО, м. Дубно,
Рівненська область
Лист читачки коментує Ольга Лазаренко, практичний психолог Центру психології і психотерапії міста Луцька.
Комп’ютер входить у дитячий світ дуже рано. Діти дивляться мультфільми, грають у розвиваючі ігри, дивляться інтернет-журнали, слухають аудіозаписи. Та чи такі корисні комп’ютерні ігри та мультфільми для дітей, як ми схильні вважати?
1. До трьох років дитина вивчає реальність, навколишній світ і людей у ньому, дивиться, сприймає запахи, звуки, емоції. Комп’ютер не може замінити реальності. Як дитина пристосовується до життя у світі, найперше залежить від того, наскільки дорослі розуміють її потреби і можуть допомогти у їх задоволенні.
2. Комп’ютер не може замінити близькі стосунки між мамою, татом та дитиною. Адже сприймати і розуміти емоції, вміти їх виражати ніякі онлайн-ігри не допоможуть.
3. Виростаючи в сім’ї, дитина вчиться соціальних правил і норм. Навіть відео-уроки ввічливості й поведінки не можуть сформувати в дитині основ хорошого спілкування, якщо в сім’ї вона бачить інший приклад.
4. Мультфільми не можуть замінити ігри з батьками та однолітками, у яких дитина вчиться розрізняти функції предметів чи речей, розуміти правила взаємодії та соціальні (професійні) ролі.
5. І найголовніше: перебуваючи у віртуальній реальності, дитина не здобуває необхідного життєвого досвіду, не має ні помилок, ні досягнень. Така людина, виростаючи, з труднощами може відповісти на питання: «Який я?» Адже тільки фантазуючи, уявляючи, хто ти насправді на екрані комп’ютера, неможливо помітити реальну дійсність.
Comments: |