Рятуємо дитину від комп’ютера

«Мого маленького сина не можна відтягти від комп’ютерних ігор. Наскільки вони шкідливі для розвитку дитини?»

Тетяна КОВАЛЕНКО, м. Дубно,

Рівненська область

 

Лист читачки коментує Ольга Лазаренко, практичний психолог Центру психології і психотерапії міста Луцька.

Комп’ютер входить у дитячий світ дуже рано. Діти дивляться мультфільми, грають у розвиваючі ігри, дивляться інтернет-журнали, слухають аудіозаписи. Та чи такі корисні комп’ютерні ігри та мультфільми для дітей, як ми схильні вважати?

1. До трьох років дитина вивчає реальність, навколишній світ і людей у ньому, дивиться, сприймає запахи, звуки, емоції. Комп’ютер не може замінити реальності. Як дитина пристосовується до життя у світі, найперше залежить від того, наскільки дорослі розуміють її потреби і можуть допомогти у їх задоволенні.

2. Комп’ютер не може замінити близькі стосунки між мамою, татом та дитиною. Адже сприймати і розуміти емоції, вміти їх виражати ніякі онлайн-ігри не допоможуть.

3. Виростаючи в сім’ї, дитина вчиться соціальних правил і норм. Навіть відео-уроки ввічливості й поведінки не можуть сформувати в дитині основ хорошого спілкування, якщо в сім’ї вона бачить інший приклад.

4. Мультфільми не можуть замінити ігри з батьками та однолітками, у яких дитина вчиться розрізняти функції предметів чи речей, розуміти правила взаємодії та соціальні (професійні) ролі.

5. І найголовніше: перебуваючи у віртуальній реальності, дитина не здобуває необхідного життєвого досвіду, не має ні помилок, ні досягнень. Така людина, виростаючи, з труднощами може відповісти на питання: «Який я?» Адже тільки фантазуючи, уявляючи, хто ти насправді на екрані комп’ютера, неможливо помітити реальну дійсність.

 

 

  •  
Comments:

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>