На телебаченні у 20-ти рекламних роликах з 30-ти пропагують спиртне

А українці й без того п’ють забагато

У Луцьку з’явилася соціальна реклама, де таксист, спортсмен, подружня пара закликають українців: «Краще тверезе життя...» Протоієрей Степан Ярема, який очолює Волинське православне братство тверезості імені святого праведного Іоанна Кронштадського і не перший рік працює з людьми, які мають алкогольну залежність, переконаний, що спиртне і так у багатьох родинах наробило лиха. То для чого його ще й рекламувати?

Лучани пропагують здоровий спосіб життя

Лучани пропагують здоровий спосіб життя

Людей, які б погодилися пропагувати тверезий спосіб життя, каже священик, знайти легко. Адже у Луцьку є чимало тих, хто справді не вживає алкоголю або ж кому імпонує ідея тверезості, і він готовий показати приклад своїм дітям, родинам, що без хмільного в житті можна обійтися. Хоча багато хто, позбувшись згубної звички, не хоче кричати про це на весь світ.

– Їм Господь подарував радість знову бути тверезими, і люди цінують це. А взагалі, пияцтво в Україні сьогодні – проблема номер один, – переконаний отець Степан. – Адже покинуті діти, батьки, яких позбавили прав, насилля в сім’ях, дорожньо-транспортні пригоди, хвороби у новонароджених – ці всі проблеми часто виникають саме через алкоголь. Всесвітня організація охорони здоров’я доводить: якщо нація на душу населення споживає більше восьми літрів алкоголю в рік, вона приречена на деградацію і вимирання. У нас споживають по 16-18 літрів на людину. Це офіційно. А неофіційно? Схоже, що держава, споюючи власний народ, на цьому ще й хоче добряче заробити. А візьмімо рекламу на телебаченні. Я порахував, що з 30 роликів 20 – про спиртне. Навіть європейська спільнота уже заявляє, що в нашій державі забагато рекламують алкоголь. І як мудро все продумано: для прикладу, розламується пахучий хліб, показують зерно і пляшку з горілкою, при цьому стверджують: «Це істина». Тобто істина – в алкоголі. Це святотатство. Бо коли Пілат спитав Спасителя, що таке істина, Він відповів: «Я є істина». Тобто Бог – істина. А як відомо, реклама формує громадську думку. І до чого призведе ось така «істина»?

Сьогодні братство тверезості, яке очолює протоієрей Степан Ярема, відвідує 50 людей. Це не тільки ті, хто має залежність, але й їхні родичі. 22 братчики дали обітницю тверезості, деякі – на все життя. Ці люди усвідомлюють свій стан.

– Хоча інколи дехто хоче виправдати себе. Лише згодом настає момент усвідомлення. Ми не ставимо людині діагноз, ми кажемо їй правду, – каже батюшка. – Ми даємо кожному братчикові домашнє завдання написати твір: хто він, до чого дожився, чого прагне, чи можуть діти наслідувати таке життя батьків, чи є у нього надійні друзі? – і ось так настає усвідомлення своєї згубної звички. Тобто Церква допомагає людині визнати свою залежність від спиртного, яке вбиває.

– Ви вважаєте, що соціальна реклама по місту про тверезе життя якось позитивно вплине на людину?

– Безумовно. Я буваю у багатьох університетах і виступаю перед студентами з лекціями. Вони з цікавістю слухають розповіді про тверезе життя, про братчиків. Треба наголошувати людям, що майбутнє цікаве і без алкоголю. Я, наприклад, себе вважаю веселим. І коли доводиться бувати на весіллях, то мені весело просто з якихось ситуацій, через гумор, хоча дехто вважає, що тільки спиртне може розвеселити. Я його взагалі не вживаю. Тож переконаний, що краще звертати увагу і витрачати кошти на пропагування тверезого способу життя.

– До речі, чи є добровольці, які спонсорують цю рекламу?

– Так. Хочу їм всім подякувати за сприяння у розміщенні соціальної реклами.

Марія ДУБУК,

м. Луцьк

Фото Степана ЯРЕМИ

 

 

  •  
Comments:

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>