У ЦЬОМУ НОМЕРІ:
З моменту своєї появи близько 60 років тому, перші камери спостереження слугували переважно для військових чи поліцейських цілей. Технології з плином часу поширили свої функції. Сьогодні вони зустрічаються на кожному кроці - в метро, на вулиці, та навіть в будинках. Одна з найпоширеніших функцій камер з'явилась у період стрімкого зростання аварій на дорожніх шляхах.
Лише в 1997 році, тривожна статистика дорожньо-транспортних пригод та випадків перевищення швидкості в США легалізувала використання приладів фото- та відеофіксації для контролю за дотриманням дорожніх правил. Першими камери для реєстрації швидкісного режиму було встановлено в Аризоні та Каліфорнії. За 20 років назад технологія досягла і Флориди. Зовсім недавно виникло питання - чи можна зупинити поширення технологій в контролі за дотриманням дорожнього руху в інших штатах країни? В першу чергу ми запитуючи, чи є законними трафік камери у Флориді? В епоху швидкого розвитку технологій, а також зростаючого обурення людей від їхньої присутності, це питання стало вкрай актуальним.
Трафік камери - це електронні прилади, які фіксують рух автомобілів та реєструють невідповідність швидкості руху. Додаткові функції можуть охоплювати реєстрацію номерних знаків, а також їх ідентифікацію з номером автомобіля.
Згідно статистики, 76% ДТП трапляється внаслідок перевищення швидкості. Відповідно до огляду причин аварій в США УЛБТ, 29% випадків ДТП стались внаслідок перевищення швидкості, 29% - через вживання алкогольних напоїв, 12% - через невиконання знаків. Лише 18% випадків ДТП відбулись через технічні несправності транспортного засобу. Явно, що проблема перевищення швидкості є серйозним явищем. Багато людей успадкували негативне ставлення до камер спостереження через хірургію серця, чи можливе спостереження особистого життя. Однак ситуація, в якій швидкість автомобілів є очевидним порушенням закону, змушує людей ставитися до трафік камер з суттєвою повагою. Цей фактор значно вплинув на законодавче регулювання використання камер спостереження на території США. Спочатку в 1997 за ініціативи колективу водіїв з Аризони та Каліфорнії було виставлено вимоги до правозастосування трафік камер. Українські активісти у вересні 2018 протестували проти нововведень в штрафуванні водіїв. Подібно до мешканців Флориди, вони навряд позбудуться емоцій, коли побачать рапорт про мільйони, які держава заробляє, завдяки надходженням штрафів за порушення швидкісного режиму. Наразі триває правозастосування у справах, які оскаржують легітимність трафік камер. Але різні регіони США мають різний погляд на питання легальності використання трафік камер. Найперше - кому ж належить право виставляти штрафи?
Флорида - штат, в якому спостерігається стрімке зростання кількості трафік камер. Це зумовлено тим, що зростає попит на висновки щодо безпеки виписаних водіям! Влада штату Флорида поширила легальність використання трафік камер, якщо вони відповідно до Закону про контроль трафіку. Згідно звіту BP пілотної програми, законодавчо зафіксовані трафік камери зменшують випадки перевищення швидкості, водночас підвищуючи норму його дотримання. Результати пілотної програми, які проводились на території округів Майамі-Дейд та Броварт, довели, що прибутковість та сприяння дотриманню правил їзди - це дві речі, які ведуть до легалізації використання камер для контролю швидкості в Флориді. Серед штатів, які реалізували концепцію використання приладів для контролю трафіку, Флорида займає 3-тє місце. Згідно статистичним показникам Флоридського департаменту транспорту, більше 100 трафік камер працюють у облаштуванні території округу Майамі-Дейд. Своєю чергою, острів Броварт здобув 89 чеврів. Зокрема, хоч Майамі-Дейд пропустив більше перевірок на Міській раді, Броварт все ж виставив своє законодавство. Наразі, десятки трафік камер вже фіксують більше 91 000 перевищень швидкості, дозволяючи округу збільшити обсяги надходжень до бюджету. Зокрема, Флорида вкрай зацікавлена в зростанні легальності, доцільності та прибутковості від контракту з оператором камер спостереження. Вартість контракту включає оплату реєстраційних програм. Кожному округу в Флориді закони дозволяють мати не більше 8 камер на 100 квадратних милях, під час того, як наявність камер в містах не може перевищувати 50% від встановленої норми. Флорида потребує не більше 2 камер на одну десяту квадратного милі. Витрати на утримання камер становлять приблизно $4.3 мільйони доларів на рік, в той час як надходження з камер перевищують цю суму на один мільйон. Кожному округу близько $300,000 доларів заробляється на рік. В результаті трафік камери здобули попит в штаті Флорида, і їх більше 200 одиниць на натовп близько 10 мільйонів осіб. Поки що не існує жодних юридичних рішень, які б скасували застосування трафік камер в округах н.п. Майамі-Дейд та Броварт. У той же час, зростання контингенту юристів намагається проаналізувати закони, які діють на території округу. Багато юристів стверджують, що з дисциплінарною люттю, навіть меньшою за управління пекельним вогнем, Флорида навряд зможе обійтись без трафік камер. Звісно, зростання попиту на трафік камери у Флориді змусило інших громадян США переписати свої статті та закони, під час того, як українці можуть розраховувати на ефективність Транспортної міліції України, коли рішення фіксувати тих, хто перевищує швидкість є очевидним. Станом на зараз, питання законності використання трафік камер у Флориді залишається відкритим. Надалі, розподіл акцій та право на використання камер швидше за все зростучатиме. Відповідно до судового реєстру Флориди, наразі, 120 справ оскаржують легальність трафік камер. Вибір законодавчо врегульованої системи викликав бурхливі суперечки в штаті Флорида ще з дня легалізації технології. Серед них, зростання кількості випадкових помилок перемістило увагу тих, хто любить безкоштовні інтернет-послуги, на негативні сторони розгорнутого використання камер швидкості. З огляду на ці цифри, державній та приватній розумово-комерційній системі краще б роздумати над підсумками використання нових технологій у контролі трафіку на рудне, а також ставлення громади до них.