Незважаючи на те що з 13 квітня набули чинності спеціальні загороджувальні мита на імпортні автомобілі, вітчизняні автовиробники мають намір домагатися введення проти іномарок ще одного збору - антидемпінгового.
В "Укравто" Таріела Васадзе збираються просити Мінекономіки почати розслідування проти компаній, що поставляють автомобілі на український ринок за цінами нижче відпускних або одержуючих дотації від урядів своїх країн, пише "Лівий берег" з посиланням на "Комерсант-Україна".
"Приміром, відпускна ціна Geely CK в Китаї в перерахунку на гривни складає 65 тисяч. А в Україні вони продаються по 59 тис. грн", - пояснює ініціативу глава юридичного департаменту корпорації Денис Домбровский.
Підтримують цю ініціативу і у "Богдані". "У звітах багатьох великих світових автовиробників вказано отримання кредитів під 0%%, що можна розцінювати як субсидії. Український автопром не має таких умов і, відповідно, не може розвиватися темпами імпортерів", - вважає його президент Олег Свинарчук.
В той же час імпортери називають претензії виробників надуманими. "Виробники суперечать самі собі. Спочатку вони говорили, що імпортери багато заробляють, продаючи автомобілі в Україні дорожче, ніж на сусідніх ринках. Тепер - що імпортери демпінгують", - каже гендиректор ВААІД Олег Назаренко.
У 2012 році українські заводи випустили 69,7 тис. легкових автомобілів, що на 28,6% менше в порівнянні з попереднім роком. З них на внутрішній ринок було поставлено 42,8 тис. автомобілів, ще 26,9 тис. склав експорт. Імпорт автомобілів в Україну в 2012 році склав 205 тис. одиниць на суму $3,2 млрд. Дефіцит зовнішньої торгівлі автомобілями склав у 3,035 мільярдів доларів США.
Comments: |