Порошенко більше не власник «Богдана»

Петро Порошенко залишив автомобільний бізнес, передавши долю, що належала йому, в корпорації " Богдан" своєму партнерові Олегу Свинарчуку. Про це Forbes повідомив сам Свинарчук.

Порошенко розлучився зі своєю долею в «Богдані» в 2009 році. Його пакет перейшов Свинарчуку в обмін на борг в $100 млн і міноритарну долю Свинарчука в корпорації Roshen. Приводом для угоди стали фінансові проблеми «Богдана» під час кризи 2009 року.

В середині 2000-х партнери по «Богдануй, Свинарчук і Порошенко почали масштабну інвестпрограму, відкривши в 2008-му в Черкасах новий завод з виробництва легкових автомобілів потужністю 120 000 машин на рік. Вартість заводу склала біля $300 млн. Джерелами фінансування послужили засоби, залучені у банків і на ринках капіталу, плюс $100 млн, позичених Свинарчуком у Порошенка.

Після початку кризи попит на машини «Богдана» знизився у декілька разів: в 2009 році корпорація зробила 14 400 легкових машин, в шість разів менше, ніж в 2008-му. Випуск автобусів і тролейбусів за підсумками 2009-го також скоротився в шість разів, до 624 одиниць.

Щоб повернути борг Порошенка, Олег Свинарчук віддав партнерові свій пакет в Roshen і інших спільних бізнесах, натомість отримавши долю Порошенка в «Богдані». «Я прийняв досить важке для себе рішення», - сказав Свинарчук Forbes.

Ігор Кононенко, один з основних партнерів Порошенка і віце-президент холдингу «Укрпромінвест», пояснив угоду «принципом партнерства»: «Компаньйон, що береться за розвиток проекту, у разі невдачі відповідає грошима».

Сторони угоди не уточнили розмір доль Порошенка в «Богдані» і Свинарчука в Roshen на момент обміну. За даними Forbes, Свинарчук контролює 100% корпорації «Богдан».

У 2012 році Порошенко дев'ять місяців пропрацював міністром економічного розвитку, і при нім міжвідомча комісія прийняла рішення оподаткувати імпортні автомобілі додатковим митом. Порошенко не дав цьому документу хід, щоб громадська думка, що вважає міністра власником «Богдана», не звинуватила його в конфлікті інтересів. Чому ж ні він, ні новий власник компанії нічого не говорили раніше про вихід Порошенком з автомобільного бізнесу? «Важко придумати прізвище, яке схиляли б більше, ніж Порошенко, - пояснив Forbes Ігор Кононенко. - Розумієш, що краще взагалі ніяк не реагувати».

  •  
Comments:

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>