«Страшніших доріг, ніж львівські, нема ніде», – такі слова почула від свого знайомого, який об’їздив усю Україну. Сама можу це підтвердити, бо коли ще навчалася у Львові, то з жахом готувалася до поїздки: не так боялася екзаменів в університеті, як вибоїн на дорозі, якими зустрічав маршрутку Сокальський район. Водій, як справжній шумахер, намагався їх обминути, а пасажирів кидало то в один, то другий бік.
Тож, прочитавши на сайті Львівської ОДА про субвенцію, яку отримала область на ремонт доріг, аж зраділа: буде за що латати проблемні клапті шляхів. Отже, на 2012 рік з державного бюджету місцевим бюджетам Львівщини на будівництво, реконструкцію і утримання комунальних доріг виділено 137,6 млн грн. Із них бюджетам міст обласного значення і районним бюджетам – 99,3 мільйона. На порозі листопад й не за горами 2013 рік, тож чи освоїли ці кошти? Бо їхати зі сторони Горохова, Іваничів чи Нововолинська на Львівщину мало хто з водіїв наважується. Частіше прямують на Дубно – хоча це понад 50 зайвих кілометрів, але траса хороша. Чи будуть у найближчому майбутньому на Львівщині кращі дороги, цікавлюся в начальника управління розвитку інфраструктури Львівської ОДА Володимира Корпана.
– Так, дійсно, область отримала ці кошти, – підтверджує чиновник. – Із зазначених 99,3 мільйона гривень уже перераховано понад 80 мільйонів. Проплачено за виконані роботи понад 62 мільйони. Ці цифри говорять самі за себе, тож проблемні шляхи до зими будуть готові.
Щоб перевірити, чи все так гарно на ділі, як на словах, спілкуюся з Надією Гібляк, головою Скоморохівської сільської ради Сокальського району, до якої належить й село Перетоки. Відрізок дороги, який сполучає Іваничівський район Волинської області й Сокальський Львівської, весь у ямах. Тому й зрозуміло, чому перевізників, які курсують у цьому напрямку, доводиться вмовляти виїхати на маршрут. Транспорт б’ється, стрибаючи по вибоїнах, а водієві треба мати залізне терпіння, щоб пережити таке знущання. Обурюються, матюкаються пасажири. Тож чи прийде кінець їх мукам? Чи відремонтують дорогу? Ці запитання переадресовую Надії Ярославівні.
– Нам виділили лише 300 тисяч гривень, а це крапля в морі, зрозуміє кожен, хто долав цей шлях. Сюди треба вкласти у три рази більше, – зазначає очільниця громади. – Влітку приїжджала комісія зі Львова, обдивлялась цю проблемну ділянку, пообіцяла, що скоро почнуть ремонтувати. Вже зима на порозі, а ніхто й не рухається. Привезли лише машину щебеню – і на тому діло заглохло. Я дзвоню в область, ніхто не відповідає. Пишу листи в різні інстанції, вже й до Прем’єр-міністра дійшла, а толку ніякого.
Жінка розповіла, що ремонтні роботи має виконувати приватна дорожня організація, та її представники не реагують на телефонні дзвінки. Надія Ярославівна журиться, що коли почнуться дощі, тоді й будуть ремонтувати, як у нас часто роблять. А може, хитрі підрядчики просто засиплють голим щебенем величезні ями, й на тому закриють діло? Гроші все одно будуть у їхніх кишенях, а якість робіт ніхто й не перевірятиме. Кому потрібні ті забиті Перетоки? У будь-якому випадку очільники області повинні зацікавитися бідою селян, бо місцеві жителі вже напівжартома-напівсерйозно кажуть, що проситимуться, аби їхній населений пункт приєднали до Волинської області, адже там дороги кращі.
У травні цього року, щоб привернути увагу влади до своїх проблем, обурені бездоріжжям люди у селі Бабичі Радехівського району перекрили автодорогу «Львів-Луцьк». Утворилися затори протяжністю у кілометр. Посадовці, які приїхали зі Львова, запевнили пікетувальників, що дорогу відремонтують. Телефоную до Анатолія Близнюка, голови Вузлівської сільської ради, до якої, окрім Бабичів, належить ще чотири населених пункти, щоб дізнатись, чи дав результат мітинг селян. Анатолій Петрович дуже обережно коментує ситуацію. У мене склалося враження, що чоловік, чимось наляканий – боїться сказати зайве слово.
– Мітингували не жителі нашої сільської ради, а навколишніх сіл, бо наша дорога ще нормальна, а на їхньому відрізку гірша, – каже чиновник.
– І ви не знаєте, чи у сусідів відремонтували погану трасу? – вкотре запитую.
– Я не компетентний казати, чи там погана дорога, чи хороша. Це має визначати спеціальна комісія. А тим, що робиться в інших населених пунктах, не цікавлюся, – відрізав Близнюк.
Вже через десятих людей дізналася, що на проблемних ділянках автодороги «Львів-Луцьк» засипали ями щебенем, а далі руки, чи то гроші, так і не дійшли.
Руслана ТАТАРИН,
Львівська область
Comments: |