У ДАІ побільшало завдань

Постійні температурні коливання при значних опадах в останню декаду січня додали працівникам Державтоінспекції чимало клопоту. Про роботу в екстрених умовах та актуальні проблеми служби ми поговорили з начальником Луцького відділення ДАІ, майором міліції Віктором Главічкою.

 

– Наскільки серйозно вплинули примхи погоди на ситуацію на дорогах?

– Загалом, якщо говорити про аварійність, у січні спостерігається зменшення дорожньо-транспортних пригод порівняно з відповідним періодом 2011-го. З початку року трапилося 52 автопригоди. На жаль, одна людина загинула і четверо отримали травми. Багато працюємо над попередженням ДТП. Щоденно приділяємо максимальну увагу фіксації порушень, які стають причиною аварій: порушення правил обгону, проїзду перехресть, недотримання швидкісного режиму і керування напідпитку. Штрафи нині дуже високі, але покладатися лише на них не варто. Треба дбати й про організацію дорожнього руху. Добре, що є порозуміння з комунальними службами. Я інструктую наряди, аби вони, особливо у нічний час, виявляли ділянки дороги, де з’являється ожеледиця. Вони одразу інформують чергового по ДАІ міста, а той, у свою чергу, передає дані комунальникам, які виїжджають і оперативно посипають реагентами відповідні відрізки дороги.

– Водіїв додаткові труднощі дисциплінують?

– Водії зважають на погодні умови. Той, хто не впевнений у своїх навичках, взагалі старається утриматися від виїзду на дорогу.

Але маємо іншу проблему: прибирати сніг заважають покинуті великогабаритні транспортні засоби. Ми розшукуємо власників двох фур, залишених на проспекті Соборності. Подібні проблеми маємо навпроти «Там-Таму», на вулицях Ковельській, Гордіюк і Конякіна. Покинутий транспорт нерідко стає об’єктом злочину або причиною ДТП. Тож прошу власників прибрати свої автомобілі самостійно, інакше ми змушені будемо вжити заходи.

– Минулого року в Україні відмінили техогляд авто, але держава досі нічого не запропонувала взамін. Якісь наслідки уже помітні?

– Державтоінспекція на сьогодні здійснює контроль за пасажироперевізниками, транспортними господарствами. Є державтоінспектори, які їх курують. Вони спільно з відповідальними особами цих підприємств випускають машини на маршрути. Окрім того, виписуючи поліси на автобуси, які здійснюють пасажирські перевезення, та вантажівки, тоннажністю понад 3,5 тонни, страхові компанії самі вимагають акти про проходження огляду на справність транспортного засобу на сертифікованих СТО. Цей механізм дуже ефективний. Така страхова система, можливо, перейде й на пересічних громадян, але наразі законодавство досі не виписане.

– Значно побільшало транспорту з іноземними номерами. В чому тут справа?

– Є багато випадків, коли люди керують транспортними засобами, зареєстрованими у Польщі, Білорусі та Прибалтиці. Це є прямим порушенням митного законодавства і правил дорожнього руху. Такі автомобілі можуть перебувати на території України не більше 60 діб протягом одного року (до того ж, дозвіл мають лише іноземці). Є ще така процедура, коли людина сплачує певне мито і отримує у ДАІ тимчасову реєстрацію на рік. Наші ж громадяни цього робити не хочуть. Користуючись нагодою, хочу через вашу газету застерегти громадян від купівлі таких автомобілів, адже це може обернутися серйозними втратами. Нерідко українці стають жертвами шахраїв із сусідніх держав, які, аби спродати авто, йдуть на різноманітні хитрощі. Зокрема, іноземці передають машини нашим співвітчизникам на підставі доручення. Українське законодавство забороняє керування автомобілем з іноземною реєстрацією по дорученню. Також не можна продати чи передати таку машину іншій особі, заборонена й розукомплектування на запчастини. Такий транспорт підлягає конфіскації. Минулого року ми вилучили та передали на митницю 20 автомобілів.

– У МВС пройшло помітне скорочення особового складу. Ваш підрозділ цей процес зачепив?

– У Луцьку залишилося 13 інспекторів, які безпосередньо працюють на дорогах, раніше було 25. Всього у Луцькому відділенні ДАІ лишилося 29 працівників. Для міста з населенням понад 200 тисяч і 52 тисячами транспортних засобів цього недостатньо! Практично нагляд за ситуацією на дорогах Луцька здійснюють один-два наряди. Ми маємо у місті аварійно небезпечні ділянки та місця концентрації ДТП, де наші інспектори зобов’язані чергувати систематично. До речі, про одну з таких «точок» ми, сподіваюся, скоро забудемо. Навпроти гіпермаркету «Там-Там» має з’явитися підземний перехід. Будівництво розпочнеться найближчим часом.

– Є багато інформації про подальші зміни у законодавстві щодо ДАІ. Але далі розмов справа не йде?

– Нині служба на стадії реформування, у керівництва міністерства змінилося бачення її функцій. Максимально маємо працювати над профілактикою порушень правил дорожнього руху. У Луцьку є необхідність провести спеціальні заходи щодо пішоходів. Будемо залучати до цього ЗМІ. Також звертаємо увагу на профілактику викрадень автомобілів. Наші співробітники закріплені за гаражними кооперативами, автомайстернями й щомісяця навідуються туди, щоб зібрати інформацію або виявити підозрілий транспорт.

– Волинські міліціонери охоронятимуть Львів під час Євро-2012. ДАІ теж делегуватиме своїх представників?

– За попередніми даними, з Волині до Львова вирушить шість екіпажів з обласного управління Державтоінспекції. Луцький підрозділ навряд чи залучатимуть, але ми теж готуємось до Євро. Наші працівники за допомогою волонтерів вивчають англійську мову, адже так чи інакше їм доведеться мати справу з іноземцями.

Сергій КРАЙВАНОВИЧ,

Надія ВІТРУК

 

  •  
Comments:

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>