ДАІ працюватиме краще

Віктор Главічка

Віктор Главічка

Наприкінці минулого року Луцьке відділення ДАІ УМВС України у Волинській області очолив майор міліції Віктор Главічка. Йти на нову посаду довелося у непростий період – розпочалися і тривають перетворення у сфері безпеки дорожнього руху. Про те, як впроваджуються новації і вирішуються нагальні питання у Луцьку, – наша розмова з Віктором Йосиповичем.

– З якими проблемами Вам довелося зіштовхнутися на новій посаді?

– На сьогодні є тісна і конкретна співпраця з міською владою щодо організації дорожнього руху. У 2011 році, на мою думку, зроблено колосальну роботу з поліпшення вулично-шляхової мережі, нанесення розмітки, встановлення знаків. Керівництво міста приймає необхідні рішення. Відділення ДАІ Луцька виступило з ініціативою встановити заборону на в’їзд вантажного транспорту на центральні вулиці міста. Вже є підтримка влади.

– Чи стане реальністю система відеонагляду у Луцьку?

– На жаль, ні. Більше того, як всі ми знаємо, пробуксувало навіть питання з «Візирами», оскільки використання цих апаратів належним чином не закріпили законодавці. Хоча, з власного досвіду аналізу аварійності на дорогах, можу сказати, що у період роботи цих апаратів кількість ДТП зменшилася. Водії поводилися обережніше. Системи відеонагляду на сьогодні в Україні мають лише кілька міст, зокрема, Київ, Львів та, здається, Івано-Франківськ.

– У міській раді з’явився проект рішення про запровадження евакуаторів.

– Висловлю свою суб’єктивну думку. Наразі у Луцьку немає таких ситуацій, коли власники кидають свої транспортні засоби і створюють таким чином затори чи якісь проблеми для автомобільного руху. Цей метод боротьби з порушниками, і не зовсім успішно, застосовували у Києві та Львові. Є досить багато прогалин у законодавстві, серйозна відповідальність ляже на організацію, яка займатиметься цим. Можна спрогнозувати, що буде багато судової тяганини з власниками авто.

– Яка ситуація з аварійністю у Луцьку?

– Щомісяця аналізуємо дорожньо-транспортні пригоди. Зовсім нещодавно з’явилося нове таке місце – на перехресті вулиць Рівненської, Електроапаратної та проспекту Відродження. Також до аварійно небезпечних ділянок належить частина проспекту Соборності поблизу гіпермаркету «Там-Там», проспект Перемоги і ще кілька місць. Відповідно переорієнтовуються наряди ДПС. Робота, спрямована на контроль за аварійно небезпечними ділянками, дає свої результати. За перших вісім місяців року аварійність у Луцьку знизилась на 15 відсотків (у 2011 році трапилось 656 ДТП проти 758 у минулому).

– Впроваджуються реформи у міліції. Наскільки зміни торкнуться ДАІ?

– Одна з ключових вимог законотворців – зменшення кількості платних адміністративних послуг, які надаються громадянам. Це стосується і реєстраційно-екзаменаційних підрозділів. Для прикладу, довідки про ДТП на сьогодні водії уже отримують безкоштовно. Ну, і найголовніше: з 12 серпня відмінено обов’язкові технічні огляди автомобілів. Але ми ще чекаємо постанови Кабінету Міністрів щодо організації роботи станцій, які мають ліцензії на перевірку справності транспортних засобів. У цій же постанові, напевно, будуть передбачені і функції ДАІ в частині контролю за суб’єктами господарювання.

– Відмінено доручення, перездачу екзаменів на водійські посвідчення і ще багато чого. Не думаєте, що зміни розхолодять людей?

– У першу чергу, доручення відмінили для того, щоб зменшити перелік документів, які може перевіряти працівник ДАІ. Але це тільки один бік медалі. Тепер лише за наявності відповідного водійського посвідчення відповідної категорії можна сісти за кермо чужого авто. Нещодавно у нас трапився такий випадок. Чоловік ввечері відвіз у майстерню свій автомобіль «Мерседес» на ремонт. У салоні залишив й свідоцтво про реєстрацію. Трохи згодом іномарка зникла, і чоловік повідомив про викрадення транспортного засобу. Працівники нашого підрозділу знайшли її. За кермом був син одного зі співвласників майстерні. Його доставили у міськвідділ, там він пояснив, щоб взяв машину, що перевірити її після ремонту. Хоча навряд чи власник авто давав свій дозвіл на це.

Є ще моменти з визначенням законності придбання авто. Тож поки що зміни внесені, але потребують чіткішого законодавчого регулювання.

– ДАІ втратила багато функцій, а натомість отримала якісь права?

– Якоюсь мірою так. Нещодавно у підрозділи Державтоінспекції надійшло роз’яснення, в яких випадках можна зупиняти автомобіль. Ось основні підстави: водій порушує правила дорожнього руху; відсутній номерний знак на автомобілі; наявні ознаки несправності транспортного засобу; наявні дані, що транспортний засіб причетний до ДТП; є підозра на те, що транспортний засіб використовується злочинцями; схожість транспортного засобу з тим, який перебуває у розшуку відповідно до орієнтування про викрадення; необхідність опитати водія та пасажирів щодо обставин ДТП (якщо вони стали свідками або учасниками); залучення водія або пасажирів до надання допомоги учасникам дорожнього руху та допомоги в оформленні адміністративних матеріалів; проведення цільових операцій, рейдів, відпрацювань (тоді інспектор може зупиняти транспортні засоби без додаткових підстав, але повідомляє про проведення спеціальної операції).

– Настає осінньо-зимовий період. Він приносить якісь нові проблеми?

– Як не дивно, проблемою стають пішоходи – через нехтування всіма правилами безпеки. З настанням вечірніх сутінок та за погіршення погодних умов водіям вкрай важко встигати за хаотичними переміщеннями людей поза пішохідними переходами. А ДТП з пішоходами, на жаль, практично завжди мають серйозні наслідки.

Розмовляв Сергій КРАЙВАНОВИЧ,
м. Луцьк
Фото автора

  •  
Comments:

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>