У кризовий період зменшення купівельної спроможності населення у першу чергу відчула на собі торгівля. Аби якось стабілізувати ситуацію і зменшити свої втрати, торговельні мережі (ні в якому разі не хочемо нікого образити і ні на кого конкретно не вказуємо) йдуть на деякі хитрощі. Обдурити покупця можна цілком легальними, з точки зору закону, способами, витягнувши кілька зайвих гривень. Ось деякі з них.
Спеціальна ціна. Така «зваба» зазвичай розташовується на найвиднішому місці на полиці. Фокус у тому, що ця ціна часто поширюється лише на один вид товару одного виробника (скажімо, тільки на апельсиновий сік або тільки на яскраво-рожевий лак для нігтів), тоді як на стенді представлено декілька варіантів. Відповідно, простимульовані покупці кладуть в кошик, не дивлячись, яблучний сік або темно-бордовий лак, які насправді коштують вдвічі дорожче.
Обважування. Візьміть за правило перевіряти вагу розфасованих тут же, в магазині, товарів (контрольні ваги згідно із законом мають бути скрізь!). Іноді розбіжність складає від кількох десятків до кількасот грамів залежно від об’єму покупки. Ця хитрість діє при продажі їжі на вагу – солодощів, салатів, овочів, фруктів тощо.
«Маскування». Відомий прийом, що прийшов із Заходу. Між двома дешевими товарами з цінниками розташовується один дорогий товар, при цьому без цінника (або його погано видно).
Вага упаковки. За останні 2-3 роки багато упаковок, які десятиліттями важили один кілограм, «схуднули». Тепер їх вага складає 900 або навіть 850 грамів. При цьому оформлення упаковки ідентичне, і ціна не знизилася. Це уже хитрощі від виробників. Зокрема, така тактика застосовується під час продажу круп, особливо дефіцитної гречки.
Це своєрідні психологічні прийоми у торгівлі, а є і більш прості хитрощі, розраховані на неуважність покупця або його пасивність.
Уважно оглядайте шматки, купуючи заморожені продукти. Частенько половина риби або м’яса виявляється... льодом, який коштує дуже дорого.
«Зайвий штрих-код». А ця хитрість діє вже на касі. Коли покупець пробиває декілька однакових продуктів, продавець нібито випадково прокатує штрих-код один зайвий раз. Мало хто помітить, що в чеку навпроти певної позиції кількість товару збільшилася на одиницю.
Cергій КРАЙВАНОВИЧ
Comments: |