Порівняно з минулим роком на волинських дорогах ніби стало спокійніше – кількість автопригод зменшилася. Але наслідки все ж таки залишаються серйозними. За 10 місяців 461 людина травмована, 58 загинуло.
Найбільше занепокоєння викликає ситуація на дорогах державного значення. Найнебезпечнішою є траса Луцьк – Рівне. Цього року на ній трапилося уже чимало ДТП з потерпілими та загиблими. Пік аварійності припадає на період з 19.00 по 20.00. Це пов’язано з сезонними явищами – настанням сутінок. Тому нині на проблемних напрямках кількість нарядів у вечірню пору збільшена. Присутність патруля на трасі дисциплінує водіїв. Навіть сигналізуючи один одному про наявність посту ДАІ, водії спонукають колег до зниження швидкості. А саме недотримання швидкісного режиму є найчастіше причиною ДТП.
– На території області не діє автоматична фіксація порушень дорожнього руху, тобто немає стаціонарних камер на автошляхах, як це дозволено законодавством. Під тиском громадськості ось уже рік значно обмежено роботу приладів “Візир”. На сьогоднішній день їх використовують лише у поєднанні з обов’язковою зупинкою водія, якщо апарат зафіксував перевищення швидкості. Хоча, як показує аналіз, який я проводив у період роботи “Візирів” на Волині, аварійність помітно йшла на спад. Прилади працювали якраз на контроль швидкісного режиму руху, порушення якого найчастіше призводить до аварій з важкими наслідками, – розповів начальник сектору моніторингу, юридичного забезпечення та зв’язків з громадськістю обласного ДАІ Віктор Главічка. – В Америці і Європі система відеоспостереження доведена до досконалості. Над великими шести- і восьмисмуговими автобанами встановлені камери, які вихоплюють автомобіль-порушник із загального потоку за допомогою лазерного променя. Але для нас такі системи поки що занадто дорогі.
Ще однією проблемою на дорогах є п’яні водії. Незважаючи на жорсткі штрафні санкції, їх побільшало. Нещодавно підрозділи ДАІ отримали портативні алкотестери. Вони одразу видають так званий “чек”, і його копія прикріплюється до адмінпротоколу про порушення. Інспектор економить час, бо не має потреби доставляти порушника у лікарню. Особливо це актуально у віддалених районах області.
– Люди багато платять, але продовжують порушувати. За перші дев’ять місяців на казначейські рахунки в області надійшло більше 15,5 мільйона гривень штрафів. Добровільно сплачують за квитанціями 67 відсотків водіїв. Але ті, хто ухиляється, рано чи пізно самі прийдуть до нас. У видачі документів про проходження техогляду або перереєстрації транспортного засобу без сплати заборгованого штрафу буде відмовлено, – каже Віктор Главічка.
З першого листопада почали діяти санкції й на власників мотозасобів, які теж серед головних порушників спокою на дорогах. З початку року до кінця жовтня тривала реєстрація скутерів та мопедів за спрощеною процедурою, яка діяла протягом десяти місяців. За цей час на облік на Волині поставили 4730 одиниць двоколісного транспорту. А ті, хто знехтував такою «амністією», муситимуть тепер надати у ДАІ довідку-рахунок про купівлю свого транспортного засобу або декларацію з митниці, якщо його завезли з-за кордону. Керування ж скутерами і мопедами без реєстраційних документів та номерів каратиметься штрафом. На перший раз порушник повинен буде сплатити від 170 до 255 гривень. Повторна поїздка на незареєстрованому скутері коштуватиме 255-510 гривень і може бути замінена на громадські роботи, окрім того, транспортний засіб вилучатимуть і продаватимуть з аукціону.
Сергій КРАЙВАНОВИЧ,
Волинська область
Comments: |