У 2007 році згідно з документами в Луцьку було зареєстровано 504 маршрутні таксі. Реально, як нам пояснили у міськраді, на дороги виїжджало 400 машин. У новому році їх кількість скоротилася до 216 одиниць. З одного боку, благі наміри міської влади можна зрозуміти: таким чином хоч трохи вирішили проблему загазованості міста й завантаженості доріг. Досить позитивно лучани, а особливо водії, сприйняли й таке нововведення, як зупинку маршруток лише на зупинках або у спеціально відведених місцях. Але чи вирішило це проблему для пасажирів?
З того, що ми зараз спостерігаємо, можна сказати, що її не лише не вирішили, а більше того, створили на рівному місці. Дістатися вранці на роботу – ціла проблема. Мало того, що треба чекати маршрутку довгий час, так у неї ще й не втиснешся. Перепрошую, простояти на зупинці навіть 15 хвилин – це немало, а 30 і більше для нашого міста – повний абсурд. Поки що доводиться стояти стільки і більше, залежно від того, куди треба їхати.
Міська влада, можна сказати, провела не тендер, а “нову транспортну реформу”. Найприбутковіші маршрути(!) №№9, 9А, 15, 15А просто-напросто без будь-якого конкурсу передала тролейбусному управлінню. Чому саме найприбутковіші? Можна лише здогадуватися... Зрештою, якщо подивитися на рейси, які виносилися на конкурс, то цих маршрутів там взагалі нема... У народі в таких випадках кажуть: “Порішали справи так як треба”. Можливо, луцька влада і хотіла зробити як краще, але вийшло як завжди...
Задавши запитання начальнику відділу транспорту та зв’язку департаменту еконо-міки Костянтину Патракеєву, що саме влада хотіла вирішити, проводячи такі зміни у міському транспорті, почула у відповідь:
– Основна проблема – це кільцевий рух. На цей маршрут виходить шістнадцять 80-місних автобусів. Але вже найближчими днями на маршрути №№9, 9А, 15 і 15А вийде ще шістнадцять машин. (До нового року на маршрут №15 виходило 20 “Богданів” в один бік і 20 в інший – авт.). Таким чином, на відсотків сімдесят проблема перевантаження і графіка руху буде вирішена. Також приймаємо рішення, яке будемо затверджувати на сесії, про те, щоб на маршрут №3 виділити ще шість автобусів і пустити його вулицями Винниченка, проспектом Соборності, Молоді й Відродження, тому що зараз він ходить напівпорожній. Також до маршруту №29 додамо шість машин, і він проходитиме проспектом Волі, Молоді й Відродження. В резерві на даний час маємо уже 24 автобуси, які будуть у разі потреби виходити на заміну. Проблеми виникли у зв’язку з тим, що всі ці зміни відбувалися у святкові дні. Маршрутка №15 ходитиме через сім хвилин, а №9 – через десять. Транспортна проблема у місті буде вирішена вже найближчим часом. Незручності трохи, можливо, відчуватимуться лише у час пік.
Дуже хочеться вірити і сподіватися, що ситуація з перевезення пасажирів у Луцьку значно поліпшиться. Зрештою, якщо ми говоримо про європейський вибір, то мусимо дбати про транспортні справи так, щоб і в години пік пасажири почувалися людьми, а не худобою...
Ольга ЖАРЧИНСЬКА,
м. Луцьк
Comments: |