Сексоти постаралися, аби Володю виключили з інституту
– Сім’ю Івасюків знаю з 1958 року, коли після служби в армії прибув у Кіцмань на роботу в музичну школу, – згадує Микола Новицький ті далекі роки. – Годин тут мав небагато, тому запропонували вести вчительський хор, у якому співали Михайло Григорович та Софія Іванівна – Володині батьки. Я завдячую долі, що звела мене з цією сім’єю. Бо, може, якби не Михайло Григорович, то я не писав би музику. До того робив спроби, і якось він приніс мені два тексти пісень «Чекай мене», «Я прийшов на побачення», і попросив покласти їх на музику. З того часу я теж пишу музику. Ми часто збиралися у них вдома. Галя, їхня старша донька, сідала за рояль, Володя брав скрипочку – і ми співали. Тато, мама та маленька Оксана нас слухали. Михайло Григорович дуже любив своїх дітей і чимало часу присвятив їхньому вихованню та навчанню. Коли Володя закінчив нашу школу по класу скрипки з похвальною грамотою, то без проблем поступив у Київську десятирічку імені Лисенка. Але згодом його привезли назад у Кіцмань. Батьки сказали, що він захворів, хоча мені здається, що його просто звідти забрали: бо Володю взяли на альт (велика скрипка), а він його дуже не любив. Михайло Григорович прийшов до мене й попросив, аби сина знову прийняли у нашу школу по класу фортепіано. Порадившись із завучем, взяли його у шостий клас, щоб паралельно закінчив загальноосвітню школу. Йому цей інструмент теж добре давався.
– А що у Володі переважало – трудолюбивість чи талант? – цікавлюся у пана Миколи.
– Володя був надзвичайно талановитий – такі народжуються раз на сто років. До того ж, він був настирливим й дуже трудолюбивим. Наша серйозна робота з ним розпочалася 1963 року, коли йому було 14 років. Його батько сказав, що Володя береться за перо, і запитав, чи не міг би йому допомогти у написанні музики. Ми почали з пісень «Колискова» і «Моя пісня». А потім почув від Володі: «Щоб не забирати вашого часу, хотів би попросити збірник гармонії». Я розумів, що йому з ним буде важко справитися, бо це у музиці – «вища математика». Але дав йому збірник Римського-Корсакова. Днів через десять Володя прийшов і зізнався, що гармонію йому важко опанувати. Почали разом послідовно потроху осилювати той збірник. Володя не пропускав жодної дрібниці, на все звертав увагу й весь час перебував у пошуку. Треба відзначити, що він був здібний не тільки як учень, а й як організатор. Коли повернувся у нашу школу, задався ціллю створити ансамбль «Буковинка». Допомогли йому з інструментами, бо саксофон й електрогітару дістати було непросто. Він взявся за цю справу й організував ансамбль. Невдовзі вони стали переможцями районного й обласного конкурсів, і їх відправили у Київ – там теж здобули перше місце. Разом з дипломом отримали путівку на подорож по Дніпру.
Колишня Володина однокласниця Людмила Роменська, яка зараз викладає у Кіцманській музичній школі, теж відмітила, що Володя був першим у всьому і, як то кажуть, завжди задавав тон.
– Ще школярами ми потрапили у піонерський табір в Одесу, – розповідає пані Людмила. – У моду тільки-но пішов шейк. Пам’ятаю, поставили Елвіса Преслі, і Володя відразу до мене: «Людо, давай танцювати». Я впираюся, а він – танцюй і все, щоб показати себе. Володя встигав всюди: брав участь у спортивних змаганнях, шкільних «кавеенах», гарно малював. Якось на хорі намалював портрет Моцарта, а вийшло так, що став нашим буковинським Моцартом...
Comments: |