Як нас ошукують в супермаркетах

На зміну стихійним базарам і ринкам у міста приходять сучасні супермаркети. Приміром, в Івано-Франківську за останні кілька років до послуг споживачів гостинно відчинила двері мережа продуктових магазинів різних торгових марок. Кожен, хто бодай кілька разів в тиждень щось купляє в крамницях, на ринках, певен, підтвердить, що йому не тільки продавали недоброякісні і підроблені товари, але і часто-густо немилосердно обраховували.

Банан за 80 гривень

Як правило, порушення є у всіх мережевих крамницях. Але якщо виявити прострочені, неякісні або підроблені товари доволі просто, то не потрапити в число обрахованих вдається не кожному покупцеві – ми просто цього не помічаємо.
Якось приніс додому сумку продуктів з улюбленого мною супермаркету і перевірив чек – за кілограмову в’язку бананів було пробито 80 гривень. Повернувшись у магазин, поскаржився менеджерові, який подивився в комп’ютер і припустив: „Замість бананів вам випадково пробили кіло мигдалю – бачите, код бананів від нього відрізняється всього на одну цифру”. Якби мені продали кілограм мигдалевих горіхів за ціною бананів, я, може, і не заперечував би, але чомусь у магазинах такого не буває.
– Касир дуже добре знає коди і набирає, залежно від ситуації, код дорожчого або дешевшого товару, – розповідає керівник одного з мережевих магазинів. – Якщо пробиває більше – ошукує покупця. Якщо менше – діє в змові з покупцем і оббирає магазин.
Чим довший чек, тим більша ймовірність, що вас ошукали. Ось що розповіла моя сусідка:
– Люди найчастіше виявляють, що їх обдурили, тільки вдома, коли перевіряють чек. Недавно, наприклад, пішла в „Гурман”, де мені касир  вибила на чеку житні сухарики й сірники, які я не брала, позаяк не вживаю всіляку „хімію”, а сірниками не користуюся, бо не курю, та й до газової плити маю електрозапальничку. Гроші повернули, але проблема в тому, що в гіпермаркетах на кшталт „Гурмана” люди купують продукти на тиждень, чеки метрові, перевірити, не відходячи від каси, чи відповідає вміст візка пробитому на чеку, практично неможливо.
Зізнаюсь читачам, хоч це й неприємно, ошукали в згаданому супермаркеті й автора цих рядків. Шкода було не тої десятки, хоч і вона на дорозі не валяється, а було кепсько, що тебе надурили, як недотепу. Можу лише тішитися тим, що нещодавно, після лише місячної роботи, супермаркет „Гурман” „наказав довго жити” – його закрили.

Упаковка за ціною делікатесу

Обдурюють покупців не тільки касири. Зважуючи шматочок сьомги або осетрину разом з підкладкою пінопласту, яка важить 8-10 г, продавці відпускають вам цю підкладку за ціною делікатесу. Якщо товар фасується централізовано, що практикують у багатьох торговельних мережах, ошуканими виявляються практично всі покупці. Приміром, при централізованій розфасовці продуктів використовують товщу плівку. Здавалося б, грами, а за місяць набігають центнери.
Не варто втрачати пильність і в інших гіпермаркетах. Тому що тамтешня обстановка сприяє здійсненню спонтанних покупок (а чим довший чек, тим простіше обрахувати) і тому що стовпотворіння біля кас створює нервозну атмосферу, що спрощує “роботу” касирам і продавцям, які однаково успішно ошукують і покупців, і господарів.

Обід за рахунок закладу

За даними рітейлерів, обсяг крадіжок у супермаркетах складає близько 3% обороту. Причому велику частину (до 60%) крадіжок здійснюють самі співробітники магазинів.
Найпоширеніший спосіб крадіжки, яким послуговуються касири, – це „обнуління” позицій в чеку до того, як він вибитий. Касир оголошує покупцеві суму, дає здачу, видаляє відомості про проданий товар, а відтак, виносить його з магазину або споживає на місці. До речі, у продавців відмінний апетит: вони постійно смакують булочками, шоколадками, сосисками, глазурованими сирками, запиваючи їх соком або “Колою”. Зрозуміло, за рахунок закладу – товар цей вони просто крадуть.
Адміністрація магазинів підраховує збиток по порожній упаковці, яку підбирає по всьому торговому залу. Сумки продавців перевіряють, самих їх обшукують на виході, за ними стежать системи відеоспостереження. Але засікти злодіїв дуже важко, особливо якщо вони діють у змові з покупцями.
Найстрашніше, коли касир працює з компаньйоном. Схема така: покупець набирає повний візок, а касир пробиває одну шоколадку. Потім вони ділять поживу. Таку операцію злочинці повторюють неодноразово, магазин несе втрати, незрівнянні зі збитками через крадіжки покупців.
Якщо директорам невеликих магазинів добре відомо, який саме – магазинний або принесений з дому – сирок їсть на обід персонал, і недостачу відшкодовує винуватець, то в гіпермаркетах “затрати виробництва” відшкодовуються за рахунок підвищення цін. У результаті знову ж таки потерпають покупці.

Що робити, щоб вас не обрахували

Ходіть по торговій залі з калькулятором і сумуйте ціни куплених товарів. Якщо сума не співпаде з пробитою – розбирайтеся, не відходячи від каси, не звертаючи уваги на довжелезну чергу. При зважуванні продуктів уважно дивіться на вагу або хоч би вдавайте. Коли касир називає суму покупок, перепитуйте: скільки-скільки? Друга відповідь часто не співпадає з першою. Якщо є сумніви, що ви переплатили, не соромтеся попросити перерахувати: тепер це є абсолютно нормальним явищем. Будьте особливо уважні, купуючи декілька товарів одного найменування: при введенні коду вручну вірогідність обраховування різко зростає.
Насамкінець. Удачі вам під час мандрів по крамницях. Бережіть себе і свої гроші.

Іван ДМИТРІВ,
м. Івано-Франківськ
 

 

 

  •  
Comments:

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>