Зовнішнє тестування – кінець хабарництву?

Наростаюче невдоволення станом освіти у суспільстві (процвітання хабарництва, зміщення пріоритетів від знань до балів в атестаті) підштовхнуло уряд до пошуку радикальних перемін. Завдяки Указу Президента України і постанови Кабміну запроваджено зовнішнє незалежне оцінювання, яке буде здійснюватися в одинадцятих класах в порядку експерименту. Міністерство освіти визначило для Волині квоту – 900 випускників. Отже, галузь переживає ще один з численних експериментів. Наскільки вдале і чи виправдане це нововведення, наша розмова з керівником освіти Волинської області Михайлом Поповичем.

– Михайле Михайловичу, насамперед поясність значення нового терміну “зовнішнє тестування”.
– Зовнішнє – це незалежне. Для незалежного оцінювання створюються спе-ціальні структури – центри, до яких залучається в ролі експертів кращі педагоги України.
– Прошу детальніше розповісти, як це відбувається на місцях.
– На Волині, згідно з виділеною квотою, обрано міста Луцьк, Ковель та Маневицький район, педагоги і випускники яких ознайомлені заздалегідь з умовами тестування. Випускники шкіл, які виявили бажання взяти участь у ньому, написали заяви. Відтак, ми зібрали інформацію про готовність приєднатися до експерименту. Визначено такі пункти його проведення: у Луцьку – школи №№23, 24 та навчально-виховні комплекси №№9 та 26, у Ковелі – НВК №13, у Маневичах – ЗОШ №1 та НВК №2. Саме у цих пунктах зберуть випускників для виконання тестових завдань.
– То яке ж тоді воно незалежне, якщо для окремих щасливців випадуть рідні стіни, тобто своя школа?
– Це не дає жодних привілеїв. Адже за умовами в класній кімнаті можуть перебувати тільки 15 випускників. Причому з врахуванням, що за сусідньою партою не має права сидіти учень з твого чи паралельного класу. Сидітимуть по одному, і парти стоятимуть на відстані не менше півтора метра одна від одної. Та й вчителів у ролі інспекторів тут не буде, а будуть запрошені педагоги з профтехучилищ та позаш-кільних навчальних закладів. Вони відповідатимуть за суто технічні моменти, як-от: розкриття конвертів, зачитування завдань та збирання написаних робіт. До речі, конверти ці будуть доставлені спе-ціальними службами і розкриті у присутності випускників.
– Отже, можна сподіватися, що чужі вчителі, чужі експерти і секретність інформації забезпечать абсолютну прозорість та об’єктивність оцінок?
– Так. Бо роботи випускників будуть відправлятися у зональні центри для перевірки під шифрованими кодами, а не за прізвищами. Це найбільш масштабне і найконструктивніше нововведення за усі роки незалежності України. Зовнішнє, незалежне оцінювання знань, я б сказав, – революційна подія в галузі освіти. Цей захід повинен усунути будь-які прояви коруп-ційних діянь, які, на жаль, мають місце.
– Залишається дізнатися, з яких предметів і в які терміни випускники будуть писати тести. Адже, якщо вірити засобам масової інформації, то до початку шкільних екзаменів, до 5 червня, випускники повинні дізнатися результати тестування.
– Тестування відбуватиметься з української мови – 31 травня, з історії та математики – 3 червня. А результати, відповідно, будуть відомі: з української мови – 19-го, з історії – 21-го, а з математики – 24 червня. Терміни перенесені вимушено, бо Міністерство не встигло роздрукувати потрібну кількість тестів. Але все в деталях передбачено і обумовлено. Зроблено так, щоб ні в якому разі не постраждали від цього випускники, які задіяні в експерименті. Той, хто не задовольниться одержаними за тести балами, зможе здавати екзамени пізніше. А для тих, хто цілком задоволений, оцінки за тести будуть зараховані як державна підсумкова атестація і видані сертифікати, на основі яких можна пройти вступне випробування до вищого навчального закладу.
– Без екзаменів?
– Так. Право на вступ за результатами тестів збережено. Все буде залежати від оцінок у сертифікаті та прохідного балу в обраному випускником вузі. Крім того, підкреслюю, що результати тестування будуть цілком конфіденційними і не вплинуть на те, чи отримає учень медаль, бо претендент зможе її підтвердити на державній підсумковій атестації, тобто випускних екзаменах. Виграють діти ще й тим, що не доведеться їм зайвий раз нервуватися на державних випускних і вступних екзаменах. А чи експеримент вдасться і приживеться, все залежить від наших старань, як ми спрацюємо.
Мирослава МАНЕЛЮК,
м. Луцьк

  •  
Comments:

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>